لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ صدها کارمند رسانه‌ای واکسین شدند


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که روند تطبیق واکسین کووید۱۹ بر کارمندان‌ رسانه‌ای، صحی و سکتور امنیتی در این کشور جریان دارد و تا اکنون صدها خبرنگار افغان این واکسین را دریافت کرده اند.

بر اساس آمار وزارت صحت عامۀ افغانستان تا روز سه شنبه نهم مارچ (۱۹ حوت) ۴۳۳ کارمند رسانه‌ای در ۱۳ ولایت واکسین شده اند که بیشتر شان در ولایت کابل بوده است.

همچنین، به گفتۀ مقام‌های وزارت صحت عامۀ افغانستان در دو هفته گذشته، ۳۵هزار و ۱۲۹ کارمند صحی این کشور نیز واکسین شده اند.

روند تطبیق واکسین کووید۱۹ به تاریخ ۲۳ فبروری (پنجم حوت) در افغانستان آغاز شد و قرار است در مرحلۀ نخست، ۲۵۰هزار نفر در این کشور واکسین کووید۱۹ شوند.

ثبت واقعات مثبت کووید۱۹

وزارت صحت افغانستان می‌گوید که روز گذشته، بیش از ۲۰۰۰ نمونۀ مشکوک کووید۱۹ در لابراتوارهای دولتی و شفاخانه‌های خصوصی آزمایش شد که از این میان، ۲۶ مورد آن مثبت بوده است.

بر اساس معلومات این وزارت، در حال حاضر آمار مجموعی مبتلایان کووید۱۹ در این کشور، به ۵۵هزار و ۸۹۴ نفر رسیده است.

همچنان از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون دوهزار و ۴۵۱ نفر در این کشور جان باخته و حدود ۴۹هزار و ۵۰۰ بیمار دیگر دو باره صحت‌یاب شده اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده گزارش داده است که تا روز یکشنبه هفتم مارچ (۱۷ حوت) در سراسر جهان بیش از ۱۱۷ میلیون و ۲۷۷هزار نفر به کروناویروس مبتلا شده و این بیماری جان بیش از دو میلیون و ۶۰۳هزار نفر را گرفته است.

XS
SM
MD
LG