لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت حج و اوقاف: تزریق واکسین کووید۱۹ روزه را باطل نمی‌کند


وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان می‌گوید که تزریق واکسین کووید۱۹ از نگاه شرعی در ماه رمضان مشکل ندارد و روزه را باطل نمی‌سازد.

سید حجت‌الله نجیح، رییس عمومی مجمع علمی این وزارت با فرستادن یک پیام تصویری به خبرنگاران گفت: "تطبیق پیچکاری و زرق واکسین‌ها، به شمول واکسین کروناویروس در جریان ایام ماه مبارک رمضان بر اساس نیاز و ضرورت در صورتیکه به ذات خود مشکلی نداشته و هدف آن تغذیه و تقویه نبوده و منجر به افطار روزه دار نگردد، باعث فساد روزه نمی‌شود."

پیش از این وزارت صحت افغانستان به دلیل افزایش شیوع دوبارۀ کروناویروس و ادامه تطبیق واکسین کووید۱۹ در این کشور، در نامه‌ای از وزارت ارشاد، حج و اوقاف خواسته بود که باید حکم شرعی برای تزریق واکسین کووید۱۹ را در ماه رمضان واضح کند.

این وزارت همچنان از شهروندان افغانستان خواسته است که برای دریافت واکسین کووید۱۹ به مراکز صحی مراجعه کنند.

بر اساس معلومات وزارت صحت افغانستان از آغاز روند تطبیق واکسین کووید۱۹ در این کشور تا اکنون، ۱۹۵هزار و ۴۶۷ نفر واکسین شده اند.

این وزارت افزوده است که از این میان، حدود ۸۶هزار آن کارمندان صحی اند که در مرحلۀ نخست این واکسین را دریافت کرده اند.

وزارت صحت عامۀ همچنان می‌گوید که در حال حاضر شمار مبتلایان کووید۱۹ در این کشور به ۵۷هزار و ۸۹۸ نفر افزایش یافته است.

بر اساس آمار رسمی وزارت صحت، تنها روز گذشته سه نفر در ننگرهار، دو نفر در کابل و یک تن دیگر در ولایت پکتیا جان باخته اند. در حال حاضر شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در افغانستان به دوهزار و ۵۴۵ رسیده است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز دوشنبه ۱۹ اپریل (۳۰ حمل) در سراسر جهان بیش از ۱۴۱ میلیون و ۴۵۹هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده و از این میان بیش از سه میلیون نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG