لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش افغان پست برای عرضه خدمات الکترونیکی به مردم


برای نخستین‌بار سیستم آنلاین برای عرضه خدمات در بخش وثایق، اسناد تحصیلی، تذکره و سایر اسناد اداری در شرکت افغان پست افتتاح شد.

وحید ویس، رییس عمومی افغان پست روز یکشنبه چهارم اپریل (۱۵ حمل) به خبرنگاران گفت که در حال حاضر از طریق این سیستم خدمات طی مراحل اسناد مربوط به وزارت خارجه عرضه می‌شود و در آینده به سایر اداره‌های دولتی گسترش خواهد یافت.

همچنان آقای ویس افزود که مردم می‌توانند برای تصدیق وثایق، سند تحصیلی و تذکره الکترونیکی در وزارت خارجه، به بخش خدمات عامۀ این سیستم آنلاین وارد شوند و پس از طی مراحل پیش‌بینی شده، اسناد را در وقت تعیین‌شده از نزدیک‌ترین پسته‌خانه محل به دست آورند.

رییس شرکت افغان پست گفت که این شرکت ۱۵۰ نوع خدمات عامه را شناسایی کرده و در سیستم آنلاین جا داده است.

عبدالهادی ذهین، معاون تخنیکی افغان پست گفت که مردم می‌توانند با استفاده از اپلکیشن این سیستم در کمپیوتر، موبایل و تبلیت، اسناد شان را طی مراحل کنند.

معاون شرکت افغان پست افزود که با استفاده از این سیستم طی مراحل اداری کوتاه شده و زمان کمتر صرف پیشبرد امور می‌شود.

این در حالی است که پیش از این رییس جمهور افغانستان سال نو خورشیدی را سال دیجیتل‌سازی کشورش خواند و گفت که عرضۀ خدمات الکترونیکی در صدر برنامه‌های حکومت قرار خواهد داشت.

ریاست جمهوری افغانستان نیز گفته است که پس از نشست ژنیو، گسترش حکومت‌داری الکترونیکی در اولویت حکومت این کشور قرار گرفته و رییس جمهور غنی به اداره‌ها دستور ایجاد میکانیزم مشخص را در این بخش داده است.

XS
SM
MD
LG