لینک های دسترسی

Breaking News

نیوزیلند یک پروژۀ دومیلیون دالری ملل متحد را در افغانستان تمویل می‌کند


سازمان غذایی و زراعت ملل متحد می‌گوید که نیوزیلند به ارزش دو میلیون دالر یک پروژۀ جدید این سازمان را تمویل می‌کند.

بر اساس این پروژۀ جدید، کمک‌های بشردوستانه در قالب تخم‌های بذری اصلاح‌شده، کود کیمیایی، آموزش و همچنین پول نقد برای ۹۴هزار و ۵۰۰ روستایی آسیب‌پذیر در ولایت‌های کندز، ننگرهار، پروان و میدان وردک توزیع و فراهم خواهد شد.

ریچارد ترنچارد، نمایندۀ سازمان غذایی و زراعت ملل متحد در اعلامیه‌ای گفته است که از اولین کمک نیوزیلند به برنامۀ اضطراری و توانمندسازی این سازمان در این زمان حساس برای افغانستان استقبال می‌کند.

او گفته است: "دهقانان برای کشت در اوایل بهار نیاز به تخم بذری با کیفیت دارند و امسال (با این کمک) برداشت خود را تضمین می‌کنند. حمایت نیوزیلند به تحقق این امر کمک خواهد کرد."

در این اعلامیه که عصر یکشنبه سوم اپریل (۱۴ حمل) نشر شد، به نقل از یک سخنگوی دولت نیوزیلند آمده است: "به دنبال کمک‌های بشردوستانه اخیر ما در افغانستان، نیوزیلند خوشحال است که از طرح‌های سازمان خوراکه و زراعت ملل متحد برای کمک به مردم روستایی افغانستان برای تولید غذا، تغذیه و خودکفایی مردم حمایت می‌کند."

قرار است که با این پول برای ۹۴هزار خانوادۀ دهقان آسیب‌پذیر در شمال شرق افغانستان بسته‌های کشت بهاری و تابستانی فراهم شود. سازمان غذایی و زراعت ملل متحد گفته است که هر بسته (تخم بذری، کود و آموزش) ۱۵۷دالر ارزش دارد که می‌تواند به اندازۀ کافی غذای اصلی مورد نیاز یک خانواده را برای یک سال تولید کند.

این سازمان گفته است: "۱۵۷ دالر امریکایی کمتر از یک چهارم هزینه خرید همین مقدار غلات در بازار محلی است که کشاورزان آسیب‎پذیر بدون درآمد قادر به پرداخت آن نیستند."

علاوه بر این، قرار است که سازمان غذایی و زراعت ملل متحد از طریق این برنامه، برای ۴۲هزار نفر روستایی برای ۲۰ روز کار فراهم کند تا زیربناهای حیاتی آبیاری در مقیاس کوچک را در محلات شان بسازند و یا هم بازسازی کنند.

سازمان غذایی و زراعت ملل متحد گفته است که ۳۵۰۰ نفر نیز به گونۀ نقدی بدون قید و شرط کمک می‌شوند تا فوری‌ترین غذا و نیازهای اولیه شان را تامین کنند.

این سازمان گفته است: "این کمک ویژه به آسیب‌پذیرترین گروه‌هایی که نمی‌توانند برای فعالیت‌های کاری پول نقد داشته باشند، مانند خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها افراد معلول، زنان باردار، بیوه‌ها یا سالمندان استند، کمک می‌کند."

این سازمان در نظر دارد که برای هر خانواده معادل صد دالر امریکایی، پول افغانی کمک کند.

این کمک‌ها در حالی است که بر اساس آمار سازمان ملل متحد، حدود ۹۵ درصد مردم افغانستان غذای کافی ندارند و نه میلیون نفر نیز در معرض خطر قحطی هستند.

XS
SM
MD
LG