لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ و خشونت ۱۹ میلیون کودک را در جهان آواره کرده است – گزارش


دفتر حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی جدید امروز گفت که حدود ۱۹ میلیون کودک، در سال ۲۰۱۹ به دلیل درگیری و خشونت آواره شده اند.

این گزارش زیرنام "گمشده در خانه"، خطرات و چالش‌هایی را بررسی کرده است که کودکان بیجاشدۀ داخلی در سرتاسر جهان با آن روبرو اند.

یونیسف روز سه شنبه پنجم می (۱۶ ثور) گفته است که با گسترش بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان، این کودکان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در معرض آسیب‌های ناشی از این بیماری قرار گرفته اند.

هنریتا فور، رییس اجرایی یونیسف گفته است که میلیون‌ها کودک آواره در سراسر جهان اکنون بدون مراقبت و محافظت مناسب زندگی می‌کنند و وقتی بحران‌های جدیدی مانند همه‌گیری کووید۱۹ بروز می‌کند، در برابر آن این کودکان آسیب‌پذیر هستند.

او تاکید کرده است: "ضروری است که دولت‌ها و شرکای بشردوستانه با هم همکاری کنند تا آنها مصوون، سالم‌، تعلیم‌یافته و حمایت شوند".

در این گزارش آمده است که کودکان آوارۀ داخلی از دسترسی به خدمات اصلی برخوردار نیستند و در معرض خشونت، استثمار، سواستفاده و قاچاق قرار دارند.

یونیسف تاکید کرده است: "آنها همچنین در معرض خطر کار کودکان، ازدواج کودکان و جدایی خانواده قرار دارند که این همه تهدید مستقیم برای سلامتی و مصوونیت آنها محسوب می‌شوند".

بر اساس این گزارش در شرایطی که بیجاشدگان داخلی غالباً در کمپ‌های مزدحم یا شهرک‌های غیررسمی زندگی می‌کنند، بیماری همه‌گیر کووید۱۹ اوضاع را برای کودکان و خانواده‌های شان وخیم‌تر می‌سازد؛ چون در چنین مکان‌هایی دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی اساسی محدود است.

یونیسف گفته است که در سال ۲۰۱۹ میلادی به تعداد ۱۲ میلیون کودک جدید در میان آوارگان وجود داشته است که ۳.۸ میلیون آنها را جنگ و ۸.۲ میلیون کودک دیگر را حوادث طبیعی مجبور به ترک مناطق اصلی شان کرده است.

دفتر حمایت از کودکان ملل ملل متحد، خواستار سرمایه‌گذاری‌های استراتیژیک و تلاش یکپارچه دولت‌ها، جامعه مدنی، بخش خصوصی، نهادهای بشردوستانه و خود کودکان برای حمایت از کودکان آواره، به ویژه جلوگیری از انواع خشونت، استثمار و سواستفاده شده است.

XS
SM
MD
LG