لینک های دسترسی

Breaking News

رهبران کوریای شمالی و جنوبی برای دومین بار ملاقات کردند


دفتر ریاست جمهوری کوریای جنوبی گفته است که مون جی-ان، رئیس جمهور آنکشور پس از ظهر روز شنبه با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، ملاقات کرد.

در دیدار امروز، هردو رهبر بر آمادگی برای ملاقات احتمالی کیم جونگ اون با دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، تبادل نظر کردند.

ریاست جمهوری کوریای جنوبی گفته است که رئیس جمهور آنکشور، نتایج این دیدار را فردا (یکشنبه) اعلام خواهد کرد.

دیدار امروز در نزدیکی سرحد میان هردو کوریا صورت گرفت. در جریان یک ماه، این دومین ملاقات میان رهبران هردو کشور میباشد.

کوریای جنوبی گفته است که "انکشافات میان ایالات متحده و کوریای شمالی را بدقت نظارت میکند". رئیس جمهور ترمپ به روز پنجشنبه طی نامۀ سرگشاده عنوانی کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، اعلام کرد که ملاقات پلان شده با آقای اون را که قرار بود به تاریخ ١٢ ماۀ جون در سینگاپور صورت بگیرد، لغو کرد.

اما در کمتر از ٢۴ ساعت از این تصمیم، رئیس جمهور ایالات متحده بعداً گفت که قصرسفید "بخاطر از سرگیری دیدار، مشغول مذاکرات مؤثر با کوریای شمالی شمالی میباشد".

دونالد ترمپ در تویترش نگاشته است که مذاکرات "احتمالاً به عین تاریخ، ١٢ جون، در سنگاپور برجا بماند، و اگر ضرورت بود، به تعویق انداخته خواهد شد".

قبل از این کوریای شمالی نیز در اوایل صبح جمعه گفت که باوجود تصمیم ترمپ مبنی بر لغو این دیدار، هنوز هم رهبر آنکشور خواستار ملاقات با رئیس جمهور ایالات متحده میباشد.

XS
SM
MD
LG