لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: پاسخ کوریای شمالی 'گرم و سازنده' است


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، صبح جمعه گفت پاسخ کوریای شمالی در مورد لغو ملاقات اش با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، "گرم و سازنده" است.

رئیس جمهور ترمپ در یک پیام تویتر خود نگاشته است که "خبر بسیار خوش است که اظهارات گرم و سازند از سوی کوریای شمالی برایم رسیده است. به زودی خواهیم دید که این کار به کجا خواهد انجامید [ولی] امید است که به رفاه و صلح پایدار بی انجام. فقط زمان و (استعداد) پاسخ خواهد داد."

اظهارات رئیس جمهور ترمپ چند ساعت پس از آن بیان شد که کوریای شمالی روز جمعه اعلام کرد آن کشور هنوز هم مایل است با ایالات متحده "در هر زمان و هر شکل" مذاکره کند.

پیونگ یانگ این موضوع را یک روز پس از آن بیان کرد که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، طی نامۀ سرگشاده عنوانی کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، اعلام کرد که ملاقات پلان شده با آقای اون را که قرار بود در سینگاپور صورت بگیرد، لغو کرد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، روز پنجشنبه طی نامۀ سرگشاده عنوانی کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، اعلام کرد که ملاقات پلان شده با آقای اون را که قرار بود در سینگاپور صورت بگیرد، لغو کرد و رهبر کوریای شمالی مقصر لغو نسشت پلان شده دانست.

در نامۀ که روز پنجشنبه از سوی قصر سفید نشر شد، به نقل از رئیس جمهور ترمپ گفته شده است که وی می خواست با رهبر کوریای شمالی دیدار کند، اما "متاسفانه بنا بر خشم زیاد و خصومت آشکار که در آخرین اظهارات تان بیان شد، احساس می کنم که در شرایط کنونی نا مناسب خواهد بود تا این ملاقات که از دیر زمان به این سو پلان شده بود، صورت بگیرد."

نامۀ سرگشاده دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، عنوانی کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی
نامۀ سرگشاده دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، عنوانی کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی

واکنش کوریای شمالی

پس از لغو ملاقات رهبران دو کشور توسط رئیس جمهور ترمپ، کیم کیه گوان، معاون وزیر خارجۀ کوریای شمالی، با نشر اعلامیه ای گفته است که پیونگ یانگ "مایل است به ایالات متحده وقت و فرصت بدهد" تا روی موضوع گفتگو ها میان رهبران دو کشور که قرار بود به تاریخ ۱۲ جون در سینگاپور صورت بگیرد، غور کند.

آقای گوان در این اعلامیه همچنین گفته است که پیونگ یانگ "مایل است به ایالات متحده وقت و فرصت بدهد" تا روی موضوع گفتگو ها میان رهبران دو کشور که قرار بود به تاریخ ۱۲ جون در سینگاپور صورت بگیرد، غور کند.

با آنهم، در اعلامیۀ که از سوی آقای گوان نشر شده آمده است که "ما جداً از تلاش های شخصی رئیس جمهور ترمپ برای اتخاذ تصمیم جسورانه اش، ستایش می کنیم، تصمیمی که سایر روسای جمهور ایالات متحده جرات آنرا نکردند تا در چنین نشست مهم شرکت کنند."

اما در این اعلامیه همچنین ذکر شده است که تصمیم رئیس جمهور ترمپ مبنی بر لغو ملاقات با آقای اون، مطابق خواست جهان نبوده و تاکید شده است که رهبر کوریای شمالی تلاش نهایی خود را به خرج داد تا چنین نشست صورت بگیرد.

XS
SM
MD
LG