لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی بار دیگر میزایل‌های بالستیک خود را آزمایش کرد


کوریای شمالی در کمتر از یک هفته برای دومین بار میزایل های بالستیک خود را آزمایش کرده است
کوریای شمالی در کمتر از یک هفته برای دومین بار میزایل های بالستیک خود را آزمایش کرده است

کوریای شمالی در کمتر از یک هفته برای دومین بار میزایل های بالستیک خود را روز چهار شنبه ۱۵ سپتمبر ( ۲۴ سنبله) آزمایش کرد.

بر اساس پیامی که از سوی لوی درستیز قوای مسلح کوریای جنوبی به صدای امریکا رسیده است، این میزایل های بالستیک از جزیره مرکزی کوریای شمالی پرتاب شدند و در سواحل شرقی آن کشور اصابت کردند.

تا حال معلومات اندکی از آزمایش این میزایل های بالستیکی و نوعیت آن به نشر رسیده است و تا حال مشخص نشده است که این میزایل‌ها چه مسافتی را قبل از اصابت طی کرده اند.

در همین حال، وزارت دفاع جاپان تایید کرده است که کوریای شمالی این میزایل‌ها را آزمایش کرده است، اما گفته است که این میزایل‌ها در قلمرو جاپان اصابت نکرده اند.

آزمایش های میزایل ها فقط دو روز پس از آن صورت گرفت که پیونگ یانگ میزایل های دور برد کروز خود را موفقانه آزمایش کرد.

شماری از تحلیلگران به این باور اند که میزایل های کروز کوریای شمالی به گونه ای طراحی شده است که میزایل های دفاعی کشور های همسایه پیونگ یانگ را دفع کند.

کوریای شمالی گفته است که آزمایش های میزایل ها که به روز های شنبه و یکشنبه صورت گرفت، در شش ماه گذشته، نخستین آمازیش میزایل های بالستیک این کشور به شمار می رود.

بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحده، کوریای شمالی از هر گونه آزمایش میزایل های بالستیک منع شده است.

دونالد ترمپ رییس جمهور پیشین ایالات متحده، سه بار با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، ملاقات کرد،‌ اما ملاقات رهبران دو کشور برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا به نتایج ملموسی دست نیافت.

جو بایدن، رییس جمهور کنونی ایالات متحده نیز ملاقات رو در رو با رهبر کوریای شمالی را رد نکرده است. اما تاکید کرده است که اگر قرار باشد چنین ملاقات رخ بدهد، دیدار رو در روی رهبران دو کشور، بخشی از گفتگوهای گسترده تر خواهد بود.

روابط ایالات متحده و کوریای شمالی از چندین دهه به این سو به خاطر برنامۀ هسته‌ای و میزایل‌های بالستیک پیونگ یانگ پرتنش بوده است، تنشی که موجب وضع تعزیرات شدید ایالات متحده شده و اقتصاد کوریای شمالی را به شدت متاثر کرده است.

XS
SM
MD
LG