لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی چهار راکت نا شناخته را آزمایش کرد


آرشیف: تا حال دقیق معلوم نیست که کوریای شمالی چه نوع راکت را آزمایش کرده است
آرشیف: تا حال دقیق معلوم نیست که کوریای شمالی چه نوع راکت را آزمایش کرده است

مقامات نظامی کوریای جنوبی می گویند که کوریای شمالی روز یکشنبه نوع راکت نا شناختۀ را در نزدیکی ساحل غربی آن کشور پرتاب کرد.


مقامات نظامی کوریای جنوبی گفته اند که تا حال نوعیت این راکت مشخص نشده است، اما پس از پرتاب، این راکت ها در آب های جاپان، فرود آمد.

خبرگزاری یون هاپ گزارش داده است احتمال آن می رود که راکت های پرتاپ شده ، میزایل بالستیک باشند.

این آزمایش در منطقۀ به نام کوسونگ واقع در شمالغرب پیونگ یانگ، پایتخت کوریای شمالی، صورت گرفته است، محلی که کوریای شمالی در گذشته نیز میزایل های میان برد خود را آزمایش کرده بود.

اگر پرتاب این راکت ها تائید گردد، این اولین بار است که در دو هفتۀ گذشته کوریای شمالی میزایل خود را آزمایش می کند. دو هفته قبل، آزمایش میزایل های کوریای شمالی دقایق پس از پرتاب، سقوط کرد و آزمایش به ناکامی انجامید.

یو شی هاید، وزیر ارشد کابینۀ جاپان، روز یکشنبه گفت که پرتاب میزایل توسط کوریای شمالی، تخطی از فیصله نامۀ ملل متحد بود و جاپان در برابر این گونه اقدامات، شدیداً اعتراض می کند.

شینزو آبی، صدراعظم جاپان، نیز به خبر نگاران گفته است که از اقدام کوریای شمالی، اعتراض می کند.

در دو ماه گذشته، کوریای شمالی حد اقل دو بار میزایل های بالستیک خود را آزمایش کرد، اما هر بار با ناکامی مواجه شد.


متخصصین سلاح و مقامات حکومتی به این باوراند که کوریای شمالی با این نوع آزمایشات تا اندازۀ به پیشرفت های تخنیکی دست یافته است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در اواخر ماه اپریل طی مصاحبۀ با خبر گزاری رویترز گفت که منازعۀ "بسیار بسیار عمده" با کوریای شمالی ممکن است رخ بدهد. اما آقای ترمپ تاکید کرده است که وی ترجیع می دهد تا موضوع سلاح هسته ای کوریای شمالی از طریق دیپلوماتیک حل گردد.

پس از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در کوریای جنوبی که چهار شنبه گذشته قدرت را به دست گرفت، این اولین بار است که کوریای شمالی میزایل خود را آزمایش می کند. رئیس جمهور جدید کوریای جنوبی گفته است که به منظور توقف آزمایشات تسلحیات. توسط کوریای شمالی، بر پیونگ یانگ باید فشار وارد گردد.

XS
SM
MD
LG