لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی: به تمرینات نظامی امریکا و کوریای جنوبی پاسخ قوی می‌دهیم


نیروهای کوریای شمالی روز دوشنبه هفتم نومبر (۱۶ عقرب) گفتند که به برابر تمرینات نظامی مشترک ایالات متحده و کوریای جنوبی با اقدامات نظامی "دوامدار، قاطع و قوی" پاسخ خواهند داد.

این هشدار نیروهای نظامی کوریای شمالی پس از آن صادر شد که پیونگ یانگ هفتهٔ گذشته چندین میزایل بالستیک خود را در حالی آزمایش کرد که ایالات متحده و کوریای جنوبی بزرگترین تمرینات نظامی هوایی خود را در شبه جزیرهٔ کوریا انجام دادند.

خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی (KCNA) به استناد اعلامیهٔ لوی درستیز قوای مسلح آن کشور گزارش داده است که اردوی آن کشور در برابر تمرینات نظامی دشمن "اقدامات عملی دوامدار، قاطع و قوی" را روی دست خواهد گرفت.

در این اعلامیه توضیح داده شده است که آزمایش میزایل‌های بالستیک که به تازگی انجام شد ''پاسخ واضح" در برابر تمرینات نظامی مشترک ایالات متحده و کوریای جنوبی بود که هفتهٔ گذشته انجام شد.

بر اساس این اعلامیه:‌ "به هر اندازهٔ که تحرکات نظامی تحریک آمیز دشمنان [ایالات متحده و کوریای جنوبی] بیشتر دوام کند،‌ به همان اندازه کوریای شمالی در برابر آنان به طور کامل و بی‌رحمانه عمل می‌کند."

صدها طیارهٔ جنگی ایالات متحده و کوریای جنوبی هفتهٔ گذشته در مانور هوایی موسوم به ''طوفان هوشیار" در شبهٔ جزیرهٔ کوریا سهم گرفتند‌، به شمول بم‌افگن‌های B-1B.

پس از دسمبر ۲۰۱۷ میلادی، این نخستین بار بود که بم‌افگن‌های B-1B بر فراز حریم هوایی شبه جزیرهٔ کوریای پرواز کردند.

جت جنگی B-1B
جت جنگی B-1B

واشنگتن و سیول به تاریخ ۳۱ اکتوبر تمرینات هوایی مشترک را در شبه جزیرهٔ‌ کوریا آغاز کردند، تمریناتی که قرار بود تا روز جمعه چهارم نومبر ادامه یابد، اما اردوی امریکا و کوریای جنوبی در واکنش به پرتاب میزایل‌ها کوریای شمالی صبح روز پنجشنبه سوم نومبر از تمدید این تمرینات خبر دادند.

لوی درستیز قوای مسلح کوریای جنوبی گفت که مانور نظامی مشترک با ایالات متحده نشاندهندهٔ ''توانایی و آمادگی است که در برابر هرگونه اقدام تحریک آمیز کوریای شمالی، پاسخ مستحکم داده می شود.''

تمرینات نظامی مشترک واشگتن و سیول موجب واکنش شدید پیونگ یانگ شد و کوریای شمالی گفت که این مانور نظامی به مثابهٔ "تمرین برای تهاجم" علیه آن کشور است.

پس از آغاز مانور نظامی مشترک کوریای جنوبی و ایالات متحده، کوریای شمالی چندین میزایل بالستیک خود را آزمایش کرد که شامل یک میزایل قاره پیما می‌شود. این میزایل قاره پیما در نزدیکی آب‌های قلمرو کوریای جنوبی فرود آمد.

یون سوک یول، رییس‌جمهور کوریای جنوبی، اصابت این میزایل قاره پیما را ''تهاجم ارضی" علیه کشورش خواند.

ایالات متحده و کوریای جنوبی هشدار داده اند که آزمایش این میزایل‌ها ممکن منتج به آزمایش سلاح هسته‌ای توسط کوریای شمالی شود.

XS
SM
MD
LG