لینک های دسترسی

Breaking News

مشاور امنیت ملی امریکا: هنوز نمی‌خواهیم به طالبان پول بدهیم


جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که واشنگتن هنوز در موقفی نیست که به خاطر کمک به مردم افغانستان، به گونه مستقیم به حکومت طالبان پول بدهد.

آقای سولیوان در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان در پاسخ به این پرسش که آیا امریکا پول‌های منجمد شدۀ بانک مرکزی افغانستان را به حکومت طالبان خواهد داد یا خیر، گفت تا زمانیکه گروه طالبان در رویکرد شان به ویژه در قسمت ایجاد یک حکومت همه شمول تغییر نیاورد، امریکا به حکومت طالبان پول نخواهد داد.

جیک سولیوان همچنان افزود که امریکا همین اکنون بزرگترین کشور فراهم کنندۀ کمک‌های بشردوستانه به افغانستان است و به گفتۀ وی در جریان سال روان میلادی حدود نیم میلیارد دالر را از طریق سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی به مردم افغانستان کمک کرده است.

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری حکومت به رهبری محمد اشرف غنی از اقدام ملل متحد مبنی بر پرداخت معاشات معلمان و کارمندان صحی به گونه مستقیم و بدون دخالت طالبان، استقبال کرده و دور زدن حکومت طالبان را در این روند یک ابتکار نیک خوانده است.

این در حالی است که سازمان جهانی صحت (WHO) از ادامۀ کمک‌ها به افغانستان خبر داده و گفته است که در تازه‌ترین مورد، هفت تن لوازم صحی را به کابل انتقال داده است.

این سازمان ناوقت روز یکشنبه هفتم نومبر (۱۶ عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفت که این کمک‌ها شامل دارو و تجهیزات صحی است که به همکاری دولت قطر به افغانستان منتقل شده است.

سازمان جهانی صحت افزوده که قرار است این داروها در اختیار شفاخانه‌های افغانستان برای درمان هزاران کودک مبتلا به سو تغذی حاد و دیگر بیماران قرار گیرد.

XS
SM
MD
LG