لینک های دسترسی

Breaking News

محمولۀ جدید کمک‌های صحی سازمان جهانی صحت به کابل رسید


سازمان جهانی صحت (WHO) از ادامۀ کمک‌ها به افغانستان خبر داده و گفته است که در تازه‌ترین مورد، هفت تن لوازم صحی را به کابل انتقال داده است.

این سازمان ناوقت روز یکشنبه هفتم نومبر (۱۶ عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفت که این کمک‌ها شامل دارو و تجهیزات صحی است که به همکاری دولت قطر به افغانستان منتقل شده است.

سازمان جهانی صحت افزوده که قرار است این داروها در اختیار شفاخانه‌های افغانستان برای درمان هزاران کودک مبتلا به سو تغذی حاد و دیگر بیماران قرار گیرد.

در اعلامیه آمده است: "نیازمندی‌های صحی در افغانستان در مقایسه با گذشته بیشتر است و ما به سرعت در حال رفع کمبود تجهیزات طبی استیم تا خدمات صحی نجات بخش را ادامه دهیم."

این سازمان افزوده است که کودکان، قربانیان غم‌انگیز سیستم صحی ناکارا در افغانستان استند و به همین دلیل تلاش‌هایش را برای بهبود وضعیت صحی در این کشور ادامه می‌دهد.

در این حال، قطر از ادامه کمک‌ها به مردم افغانستان به ویژه تسهیلات در حمل و نقل هوایی به این کشور خبر داده است.

مطلق القحطانی، نمایندۀ ویژه وزارت خارجۀ قطر در امور افغانستان از جامعه جهانی خواسته است که به کمک‌های بشری شان به مردم این کشور ادامه دهند.

همزمان با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، سازمان جهانی صحت از فروپاشی سیستم صحی این کشور هشدار داد و خواستار توجه بیشتر در این زمینه شد.

بر اساس معلومات این سازمان از اخیر ماه اگست تا کنون، ده‌ها تن لوازم صحی به این کشور انتقال داده که این کمک‌ها، برای حدود ۱.۵ میلیون نفر کفایت می‌کند.

XS
SM
MD
LG