لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان ۶۰۰ میلیون یورو به افغانستان کمک می‌کند


همزمان با افزایش نگرانی‌ها از بحران بشری در افغانستان، آلمان کمک ۶۰۰ میلیون یورو را به مردم افغانستان به ویژه نیازمندان در این کشور اعلام کرد.

وزارت خارجۀ آلمان ناوقت روز پنجشنبه چهارم نومبر (۱۳ عقرب) با نشر بیانیه‌ای گفته است که این کمک‌ها از طریق سازمان جهانی غذا (WFP) و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) به مصرف خواهد رسید.

این وزارت همچنین گفته است که سازمان‌های امدادرسان در افغانستان می‌توانند با استفاده از این پول، کمک‌های فوری را به میلیون‌ها نفر در سراسر این کشور برسانند.

در اعلامیه همچنین آمده است: "شرکای ما اطمینان داده اند که این کمک‌ها فقط برای اهداف بشردوستانه استفاده می‌شود و به دست طالبان نمی‌افتد."

این کشور همچنین تعهد کرده است که به کمک‌های خود به مهاجران افغان در ایران و پاکستان نیز ادامه خواهد داد.

سازمان ملل متحد بارها هشدار داده است که اقتصاد افغانستان در پرتگاه فروپاشی است و به احتمال زیاد سبب بحران پناهجویان خواهد شد.

برنامۀ جهانی غذا سازمان ملل متحد هفته گذشته از احتمال سقوط اقتصادی افغانستان هشدار داده و گفت که بیش از نصف جمعیت افغانستان با گرسنگی شدید مواجه است.

برنامۀ جهانی غذا با نشر گزارشی گفت که تا ماه نومبر ۲۰۲۱ میلادی ۲۲.۸ میلیون نفر در این کشور با گرسنگی شدید رو به رو خواهند شد.

به گفتۀ وزارت خارجهٔ آلمان در حال حاضر، ۵.۵ میلیون نفر در افغانستان آواره شده اند.

پس از ورود طالبان به تاریخ ۱۵ اگست ۲۰۲۱ میلادی، بانک جهانی تمویل پروژه‌های خود را در افغانستان متوقف کرد، صندوق بین‌المللی پول یا IMF نیز انتقال ۴۵۰ میلیون دالر را که قرار بود به حکومت افغانستان بسپارد، به حالت تعلیق در آورد و آلمان اعلام کرد که ۳۰۰ میلیون دالر کمک آن کشور که قرار بود به حکومت افغانستان سپرده شود، انتقال داده نخواهد شد.

این در حالی است که ایالات متحده به تاریخ ۲۸ اکتوبر (ششم عقرب) اعلام کرد که ۱۴۴ میلیون دالر کمک‌های تازۀ بشری را برای افغانستان فراهم می‌کند.

امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، با نشر اعلامیه‌ای گفت که اگر کمک‌های بشری به موقع به افغانستان نرسد، میلیون‌ها شهروند آن کشور ممکن در زمستان پیش‌رو با گرسنگی حاد مواجه شوند.

به گفتۀ خانم هورن، این کمک‌های امریکا به سازمان‌های مستقل از جمله سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیر حکومتی تحویل داده خواهد شد تا برای ۱۸.۴ میلیون افغان‌های آسیب‌پذیر، به شمول مهاجران افغان در کشور‌های همسایه کمک فراهم کنند.

XS
SM
MD
LG