لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: منتقدان بین دیپلوماسی وجنگ یکی را برگزینند


obama -iran
obama -iran

رئيس جمهور اوباما به منتقدین معامله هسته ای با ایران گفته است که بدیل معامله جنگ بیشتر در شرق میانه خواهد بود.

یک مرکز تحقیقاتی گفته است که تصاویر ماهواره ای از یک محلی در ایران که ممکن در آن روی ساخت سلاح اتمی کار میشد، کار جدید ساختمانی را نشان میدهد و احتمال دارد این کار، تلاشی برای پاکسازی آن محل قبل از آغاز تفتیش بین المللی باشد.

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده دیروز طی سخنرانی اش در پوهنتون امریکن شهر واشنگتن دی سی، از امریکاییان خواست تا توافقنامۀ اخیر با ایران را حمایت کنند.

رئيس جمهور اوباما گفت که معامله ای که تحریم ها علیه ایران را در بدل کنترول بین المللی بر برنامه هسته ای آن کاهش بخشد، ایالات متحده را امن تر می سازد، زیرا تفتیش و بازرسی دقیق، ساخت مخفیانه سلاح های هسته ای را برای تهران تقریبا ناممکن می سازد.

رئیس جمهور ایالات متحده اظهار داشت که برای چند دهه، مفتشین به تمام زنجیرۀ تدارکات هسته ای ایران، از معادن یورانیم گرفته تا فابریکه ها، منابع تولید مواد خام و تأسیسات تولید سنترفیوژ ها که در آنها ماشین آلات مخصوص غنی سازی تولید می شود، دسترسی خواهند داشت.

آقای اوباما گفت که برداشتن تحریم ها نمیتواند ایران را به یک قدرت مسلط در منطقه مبدل سازد و قابلیت های معمولی ایران هرگز با اسرائیل مقایسه نخواهد شد.

رئيس جمهوراوباما افزود که اگرمعامله ناکام شود، ایران به سرعت می تواند سلاح هسته ای بسازد و جنگ دیگری در شرق میانه به راه انداخته شود.

برخی از قانونگذاران ایالات متحده برهرگونه معامله با ایران مشکوک و متردد باقی مانده اند.

جان تون، سناتور جمهوریخواه گفت آیا ما به رهبران ایران که به شعار "مرگ بر امریکا ادامه میدهند ، اعتماد کرده میتوانیم؟ و اگر این توافق نتواند از دستیابی ایران به سلاح هسته یی جلوگیری کند ، عواقب آن چه خواهد بود".

رئیس جمهور ایالات متحده به منتقدان توافق هسته یی با ایران گفت که آنها درنهایت باید بین دیپلوماسی و جنگ یکی را انتخاب کنند.

رابرت هانتر سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ناتو گفت "رئیس جمهور رابطه ای را برقرار ساخته که به باور او داشتن آن رابطه با کشورهای منطقه، خلیج فارس، همچنین با اسرائیل حایز اهمیت است واز کانگرس ایالات متحده امریکا خواست تا مسئوولیت های خود را برای ترویج امنیت کشور نیز در نظر داشته باشند. "

رابرت هانتر سفیر سابق ایالات متحده به صدای امریکا گفت، آقای اوباما هیچگونه پرسشی را بدون پاسخ نمانده است.

  • 16x9 Image

    لیلما حبیب عظیمی

     

    لیلما حبیب عظیمی از سال ۱۹۸۰ میلادی بدینسو با رسانه های مختلف به صفت گوینده ،گزارشگر،ویراستار و ویرایشگرتصویر ایفای وظیفه نموده  وازسال ۲۰۰۶ میلادی در بخش دری تلویزیون آشنا صدای امریکا مصروف کار است.

     

XS
SM
MD
LG