لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: ۲۸.۳ میلیون جمعیت افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند


اداره هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) روز جمعه ۱۰ مارچ (۱۹ حوت)‌ از وضعیت اقتصادی افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت که این کشور با بدترین بحران انسانی در جهان مواجه است.

اوچا در صفحه تویتر خود نوشت که ۲۸.۳ میلیون نفر از مردم افغانستان که دو سوم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، امسال به کمک‌های بشردوستانه و حفاظتی نیاز دارند.

این ادارهٔ سازمان ملل متحد در حالی از وضعیت اقتصادی افغانستان نگرانی نشان داده که سایر نهادهای عضو ملل متحد نیز روز گذشته طرح واکنش بشردوستانه افغانستان را منتشر کردند.

اداره هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد در گزارش خود گفته است که آنها برای کمک‌های بشردوستانه به ۲۳.۷ میلیون افغان در سال ۲۰۲۳ به ۴.۶ میلیارد دالر نیاز دارند.

در این حال، رامز الاکبروف، معاون هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، و رییس اوچا نیز بر تداوم کمک‌های جامعه بین المللی به مردم افغانستان تاکید کردند.

آقای الاکبروف روز پنجشنبه ۹ مارچ (۱۸ حوت) در صفحه تویتر خود نوشت که جهان نباید درهای خود را به روی افغان‌ها ببندد.

آقای الاکبروف افزود: "با وجود مشکلات فراوان، شرکای ما آماده افزایش کمک‌ها استند و خیرین به ما کمک می‌کنند تا گرسنگی، سوتغذیه، بیماری و رنج را کاهش دهیم."

اوچا نسبت به ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیرحکومتی توسط طالبان در طرح واکنش بشردوستانه افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که این کار روند کمک‌های بشردوستانه را کندتر می‌کند.

این اداره ملل متحد با تاکید گفته است که نقش و فعالیت کارمندان زن در روند کمک‌رسانی به همه نیازمندان افغانستان، ضروری است.

این در حالی است که حکومت طالبان در دسمبر ۲۰۲۲ کارمندان زن را از کار در سازمان‌های غیردولتی منع کرد که این امر منجر به واکنش‌های گسترده ملی و جهانی شد.

روزا اوتنبایووا، رییس دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز چهارشنبه هشتم مارچ (۱۷ حوت) هشدار داد که "اقدامات ظالمانه طالبان علیه زنان" ممکن است منجر به کاهش کمک‌های انسانی و مالی شود.

این مقام سازمان ملل افزود که بحث در مورد تامین بودجه برای پروژه‌های کوچک اساسی نیز به دلیل محدودیت‌های طالبان به تاخیر افتاده است.

XS
SM
MD
LG