لینک های دسترسی

Breaking News

پیشروی طالبان در سومین روز جنگ برای تصرف مرکز ولسوالی بالامرغاب


شورای ولایتی بادغیس ادعا دارد که در سومین روز درگیری‌ها میان طالبان و نظامیان افغان، جنگ‌جویان طالبان ساختمان فرماندهی پولیس این ولسوالی را تصرف کرده اند.

عبدالعزیز بیگ، رئیس شورای ولایتی بادغیس روز شنبه (۱۷حمل) به صدای امریکا گفت ده‌ها نظامی افغان که در محاصره طالبان قرار داشته اند، ظهر امروز ساختمان فرماندهی پولیس این ولسوالی را ترک کرده اند.

جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس با تأیید این خبر گفت که سربازان پولیس بدلیل مصونیت بیشتر از ساختمان فرماندهی پولیس عقب نشینی کرده و در آنسوی رود مرغاب به کندک لوای سوم اردوی ملی پیوسته اند.

آقای شهابی افزود: "معاون اول وزیر دفاع ملی و والی بادغیس نیز برای مدیریت جنگ صبح روز شنبه به ولسوالی بالامرغاب رفته اند و عملیات زمینی و هوایی قوای افغان برای بازپسگیری مناطق از دست رفته در ولسوالی بالامرغاب بشدت جریان دارد."

به گفته آقای شهابی، در نزدیک به ۲۴ ساعت گذشته تا اکنون،چهار سرباز افغان کشته شدهو شش تن دیگر زخمی شده اند

او افزود که در این درگیری‌ها ۳۰ جنگجوی طالبان کشته شدهو دوازده طالب دیگر در این درگیری‌ها مجروح شده اند.

گروه طالبان نیز تأیید کرده اند که ساختمان فرماندهی پولیس و محبس ولسوالی بالامرغاب را در کنترول خود درآورده اند.

همزمان با گسترش جنگ در ولسوالی بالامرغاب، درگیری‌ها در ولسوالی آبکمری ولایت بادعیس همچنان افزایش یافته است.

عبدالعزیز بیگ، رئیس شورای ولایتی بادغیس ادعا کرد که گذشته طالبان، ساختمان ولسوالی آبکمری در ۲۵ کیلومتری مرکز شهر قلعه نو را تصرف کرده و پس از چندین ساعت درگیری، ساختمان این ولسوالی را به آتش کشیده و مرکز این ولسوالی را ترک کرده اند.

به گفته آقای بیگ، طالبان با بیرون شدن شان از مرکز این ولسوالی، مقادیر زیادی اسلحه و مهمات قوای افغان را با خود برده اند.

اما مقام‌های محلی بادغیس این ادعاها را رد کرده و گفته اند که نظامیان افغان تنها از دو پوسته امنیتی در این ولسوالی عقب نشینی کرده که صبح امروز دوباره به پوسته‌های شان برگشته اند.

جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس گفت در درگیری ها ولسوالی آبکمری نیز دو سرباز افغان کشته و یک تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته آقای شهابی در این درگیری‌ها، بر جنگجویان طالب تلفات سنگین وارد شده است.

در پی افزایش درگیری ها در برخی از ولسوالی های ولایت بادغیس، ده‌ها تن از باشندگان این ولایت روز شنبه در مرکز این ولایت مظاهره کرده و خواهان رسیده گی سریع به وضعیت امنیتی بادغیس شده اند.

XS
SM
MD
LG