لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در میانمار یک کشته و نه زخمی برجا گذاشت 


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

منابع پولیس در شهر یانگون میانمار می‌گویند که انفجار بم در یک حوزهٔ مزدحم سبب کشته شدن یک نفر و زخمی شدن نه نفر دیگر شد. اما تصاویر نشر شده در صفحات اجتماعی اجساد متعددی را در محل واقعه نشان داده است.

یک منبع پولیس بدون ذکر نامش به فرانس‌پرس گفت که انفجار امروزی، سه شنبه ۳۱ می (۱۰ جوزا)، در نزدیکی یک ایستگاه بس صورت گرفت.

مسوولان می‌گویند که یک بم‌دستی منفجر نشده را در نزدیک محل واقعه یافته اند، اما در مورد نوعیت این انفجار تحقیقات جریان دارد.

تا حال هیچ شخص یا گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

میانمار پس از آنکه کودتای نظامی حکومت منتخب ملکی این کشور را از قدرت کنار زد، شاهد آشفتگی بوده و درگیری‌های شورشیان قومی و هرج مرج اقتصادی در آن رو به افزایش نهاده است.

نیروهای خود خواندهٔ ملکی "دفاع مردمی" نیز در مقابل حکمرانان نظامی این کشور به مبارزه برخواسته و مخالفین مقامات و سازمان‌های را هدف قرار داده اند که با اردوی این کشور همکار اند.

در سراسر میانمار تقریباً همه روزه مقامات پایین رتبهٔ نظامی یا مخبرین مظنون آن کشته می‌شوند.

با وجودکه جنگجویان ضد کودتا مقامات و زیربنا‌ها را در شهرها و شهرک‌ها هدف قرار داده اند، اما اکثر این خشونت‌ها در ساحات دورافتاده اتفاق افتاده است.

وزارت دفاع حکومت نامریی که از سوی قانونگذاران حزب کنارزده شدهٔ‌ آنگ سان سوچی، رهبر پیشین این کشور ایجاد شده و تلاش دارد نظامیان را از قدرت کنار بزنند، انفجار امروزی را تقبیح کرده است.

بر اساس معلومات یک گروه اقلیت محلی، در پی سرکوبی پس از کودتا نظامی در میانمار بیش از ۱۸۰۰ نفر کشته شده و بیش از ۱۳ هزار نفر دیگر بازداشت شده اند.

XS
SM
MD
LG