لینک های دسترسی

Breaking News

حملات داعش در سوریه؛ در ۱۰ روز ۳۳۲ نفر کشته شده است


Syria
Syria

از آغاز حملات گروه دولت اسلامی (داعش) بر یک زندان در سوریه که به تاریخ ۱۰ جنوری آغاز شد، تا اکنون بیش از ۳۳۰ نفر کشته شده است.

گروه حقوق بشر سوری مستقر در لندن گزارش داده است که این بزرگترین حملهٔ گروه داعش در سال‌های اخیر است که بر زندان غویران در شهر حسکه تحت کنترول کرد‌ها برای رهایی اعضای این گروه راه اندزی شده است.

نیروهای دموکراتیک سوری که از حمایت امریکا برخوردار اند دیشب در داخل زندان و ساحات اطراف آن جسد ۵۰ نفر را یافتند که با این حساب شمار تلفات درگیری های اخیر در این ساحه به ۳۳۲ نفر رسیده است.

این نهاد گفته است که در میان کشته شدگان ۲۴۶ تندرو،‌ ۷۹ جنگجوی کرد و هفت کودک شامل اند.

رامی عبدالرحمان، رییس این نهاد ناظر جنگ سوریه به خبرگزاری فرانس پرس گفت که احتمال دارد رقم تلفات افزایش یابد زیرا به گفتۀ وی ده‌ها نفر دیگر در جریان این درگیری‌ها زخمی شده و شماری دیگری ناپدید اند.

تندروان داعش به تاریخ ۲۰ جنوری به این زندان که حدود ۳۵۰۰ نفر از رهبران اعضای مظونن این گروه در آن جا نگهداری می‌شوند، حمله کرد. نیروهای دموکراتیک سوری چهارشنبه گذشته گفتند که این زندان را دوباره تصرف کرده اند، اما درگیری میان تندروان داعش و نیروهای کرد در نزدیکی زندان هنوز هم جریان دارد.

جنگجویان کرد سوری گفته اند که در چند روز اخیر در حدود ۳۵۰۰ زندانی و جنگجوی داعش به این نیروها تسلیم شده اند. با آنهم، مقامات کرد می‌گویند که در حدود ۶۰ تا ۹۰ تندرو داعش هنوز هم در زیرزمینی زندان موضع گرفته اند.

به گفته مقامات کرد بیش از ۱۲ هزار عضو مظنون گروه داعش از بیش از ۵۰ کشور جهان در زندان‌های زیر ادارۀ جنگجویان کرد، زندانی اند.

XS
SM
MD
LG