لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ راکتی در سوریه شش کشته برجا گذاشت


تصویر از آرشیف صدای امریکا-شورشیان کردی سوریه از حمایت ایتلافی به رهبری ایالات متحده در آن کشور برخوردار اند
تصویر از آرشیف صدای امریکا-شورشیان کردی سوریه از حمایت ایتلافی به رهبری ایالات متحده در آن کشور برخوردار اند

منابع در سوریه روز پنجنشبه ۲۰ جنوری (۳۰ جدی) گفتند که در اثر اصابت یک راکت در مناطق زیر کنترول شورشیان مورد حمایت ترکیه، شش غیرنظامی کشته و بیش از ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

تیم‌های نجات گفتند که این راکت در شهرک عفرین اصابت کرد. دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا نیز تایید کرده است که در این حمله شش غیرنظامی به شمول دو کودک کشته شدند. اما شمار زخمیان این حمله را ۳۰ نفر گزارش داده است. این منابع قوای کردی مورد حمایت ایالات متحده را مسوول این حمله قلم‌داد کردند.

شهرک عفرین سوریه از سال ۲۰۱۸ به این‌سو زیر کنترول قوای ترکیه و شورشیان مورد حمایت انقره قرار داشته است. ترکیه و شورشیان مورد حمایت آن کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی پس از راه اندازی عملیات نظامی، این منطقه را از نزد شورشیان کردی به تصرف خود آوردند و مردم کرد نشین عفرین را از این منطقه بیرون راندند.

از آن پس شهرک عفرین و قریه‌های اطراف آن همواره هدف حملات شورشیان کردی قرار گرفته اند. انقره شورشیان کردی را که مناطقی را در نزدیکی مرز ترکیه زیر کنترول دارند،‌ گروه تروریستی تلقی می کند که با کرد‌های داخل ترکیه متحد اند.

ترکیه تا حال سه عملیات تهاجمی عمده را در قلمرو سوریه راه اندازی کرده و هدف عمدهٔ آن دور راندان شورشیان کردی از نزدیکی مرز ترکیه بوده است.

جنگجویان کردی سوریه متحدین ایتلاف به رهبری ایالات متحده اند که در سال ۲۰۱۴ میلادی یک‌-سوم حصه قلمرو تندروان داعش را در عراق و سوریه تصرف کردند.

پس از شکست داعش، شورشیان کردی ادارهٔ خود مختار خود را در شمالشرق سوریه ایجاد کرده اند، جاییکه هنوز هم شماری اندکی قوای ایالات متحده در آنجا مستقر است.

در یک هفتهٔ گذشته، مناطق مرزی میان سوریه و ترکیه دست کم سه بار هدف حملات بمی و انتحاری قرار گرفته است که در اثر آن حد اقل سه نفر کشته شدند.

XS
SM
MD
LG