لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان پرواز های بین المللی را متوقف کرد


پاکستان روز شنبه ۲۱ مارچ (۲حوت) اعلام کرد که به منظور جلوگیری و کاهش سرعت گسترش کروناویروس تمام پرواز بین المللی را به تعلیق در می آورد.

معید یوسف، دستیار ویژه صدراعظم پاکستان در امور امنیت ملی گفت: "ما پروازهای بین المللی را امشب ساعت هشت شام به حالت تعلیق در می آوریم … هیچ پرواز بین المللی به مدت دو هفته در پاکستان مجاز نخواهد بود."

پاکستان تا امروز شنبه ۲۱ مارچ ۴۰۴۶ نفر را برای کروناویروس آزمایش کرده که نتیجهٔ ۵۲۴ واقعه آن مثبت بوده است. پاکستان تا حال شاهد مرگ سه نفر در اثر ابتلا به کروناویروس بوده است.

آقای یوسف علاوه کرد که پرواز های که فعلاً به طرف پاکستان در حرکت اند می توانند صبح یکشنبه در پاکستان نشست کنند و ورود دپلومات ها و طیاره های کارگو مستثنا می باشد.

به گفته آقای یوسف این تعلیق " مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد" ، زیرا پاکستان تا پایان ماه مارچ انتظار بیش از دو صد هزار مسافر از جمله سیاحان را داشت.

ناظران هراس دارند که این ویروس به سرعت درکشور با جمعیت ۲۱۵میلیونی گسترش خواهد یافت ، جایی که مراقبت های صحی اغلب ناکافی است.

مرزهای نفوذپذیر، شفاخانه های فرسوده، فرهنگ دست دادن و در آغوش گرفتن و جمعیت بزرگ بی سواد در مراکز مزدهم شهرها، می تواند چالش بزرگ برای مهار بحران کروناویروس در این کشور باشد.

برای جلوگیری از انتقال ویروس، اسلام آباد مرزهای خود را با افغانستان و ایران بسته، سالون های عروسی و مکاتب را نیز الی اخیر ماه تعطیل کرده است.

اما عمران خان، صدراعظم پاکستان در اوایل این هفته گفت که پاکستان نمی تواند مانند کشورهای غربی شهرهایش را مسدود کند.

قابل یادآوری است که پاکستان سابقه عدم توانای مهار بیماریهای عفونی مانند فلج اطفال، توبرکلوز و هیپتایت یا التهاب ویروسی جگر را دارد.

XS
SM
MD
LG