لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان به دلیل 'حمله احتمالی' دیدار با عمران خان را برای دو هفته منع کرد


نمای بیرونی زندان ادیاله واقع در راولپندی
نمای بیرونی زندان ادیاله واقع در راولپندی

مقامات پاکستانی روز سه‌شنبه ۱۲ مارچ (۲۲ حوت) پس از دریافت معلومات استخباراتی در مورد حملهٔ احتمالی بر زندانی که عمران خان در آن محبوس است، بازدید وی و سایر زندانیان را ممنوع کردند.

حکومت پاکستان دستور داده است که به دلیل نگرانی‌های امنیتی بازدید کنندگان برای مدت دو هفته اجازه نخواهند داشت با عمران خان و سایر زندانیان در محبس ادیاله واقع درراولپندی ملاقات کنند. این دستور پس از تدابیر امنیتی شدید اخیر در این زندان صادر شد.

گوهر خان، رییس حزب تحریک انصاف عمران خان، ممنوعیت بازدید کنندگان از دیدار با صدراعظم پیشین آن کشور را محکوم کرده است.

اما تا حال مشخص نشده است که آیا معلومات استخباراتی که مقامات دریافت کرده اند، در مورد عمران خان است و یا سایر زندانیان، به شمول تندروانی که محاکمه می‌شوند.

در نامه‌ای که وزارت داخله در ایالت پنجاب روز سه نشبه به پولیس ارسال کرد،‌ مشخص نشده است که کدام گروه تندور قصد حمله بر این زندان را دارد.

در این نامه آمده است:‌ ''شماری از گروه‌های تروریستی ضد دولتی که توسط دشمنان پاکستان حمایت می‌شوند، پلان کرده اند تا حملات هدفمندی را بر این زندان انجام دهند.'' در این نامه همچنین گفته شده که هدف این گروه‌ها "ایجاد بی‌قانونی و هرج و مرج در داخل کشور است".

اندکی پس از این هشدار، پولیس پوسته‌های امنیتی اضافی را در مسیر‌‌های منتهی به این زندان ایجاد کرد.

صدراعظم پیشین پاکستان به اتهام فساد اداری، افشای اسرار رسمی و تخلف از قوانین ازدواج در سه حکم جداگانه به ترتیب به ۱۰، ۱۴ و ۷ سال زندان محکوم شده است.

بر اساس قوانین پاکستان، عمران خان این مدت زندان را به صورت همزمان سپری می‌کند، به این معنی که طولانی ترین مدت محکومیت خود را می گذراند. صدراعظم پیشین پاکستان حالا در برابر همه احکام استیناف طلب شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG