لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش پاکستان برای قرار نگرفتن در فهرست سیاه


قرار است گروه کاری اقدام مالی (FATF) در مورد درج نام پاکستان در فهرست سیاه این سازمان بحث کند.

گروه کاری اقدام مالی که یک سازمان بین المللی برای مبارزه علیه پولشویی و تمویل دهشت افگنی است، سال گذشته میلادی پاکستان را در فهرست خاکستری این سازمان قرار داده بود.

این سازمان روز جمعه (۲۶ میزان) تصمیم می گیرد که آیا نام پاکستان در فهرست خاکستری باقی بماند و یا به دلیل عدم اقدامات کافی این کشور در راستای مبارزه با پولشویی و تمویل سازمان های دهشت افگن، نام پاکستان در کنار ایران و کوریای شمالی، درج فهرست سیاه این سازمان شود.

در صورت درج نام پاکستان در فهرست سیاه گروه کاری اقدام مالی، این کشور با مشکلات جدی اقتصادی و مالی روبرو خواهد شد.

مقام های پاکستانی به خبرگزاری رویترز گفته اند که این کشور امیدوار است تا بیجینگ، متحد نزدیک اسلام آباد، جلو درج نام پاکستان در فهرست سیاه را بگیرد.

به گفته این مقام ها، در سفر اخیر عمران خان، صدر اعظم پاکستان به چین، مقام های چینایی به وی اطمینان دادند که نام پاکستان درج فهرست سیاه نخواهد شد.

اسلام آباد ادعا دارد که هند، رقیب دیرینه پاکستان، تلاش دارد تا نام پاکستان درج فهرست سیاه شود اما مقام های پاکستانی تلاش دارند تا با کسب حمایت کشور های دوست خود چون چین، ترکیه و مالیزیا جلو این اقدام را بگیرد.

برای جلوگیری از درج نام کشوری در فهرست سیاه گروه کاری اقدام مالی، کم از کم باید سه کشور عضو این سازمان علیه این اقدام رای بدهد.

مایکل کوگلمن، معاون برنامه آسیا در مرکز پژوهشی ویلسن به خبرگزاری رویترز گفت: "چالش اصلی در برابر پاکستان اینست تا گروه کاری اقدام مالی را قانع کند که این کشور اقدامات کامل و برگشت ناپذیر را علیه تمویل سازمان های دهشت افگن انجام داده است."

در صورت که پاکستان موفق به جلوگیری از درج نام خود در فهرست سیاه شود، این اقدام موقتی خواهد بود چون گروه کاری اقدام مالی برای بررسی پیشرفت های پاکستان در راستای مبارزه با پولشویی و تمویل سازمان های دهشت افگن دوباره در ماه فبروری ۲۰۲۰ تشکیل جلسه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG