لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان کمپاین واکسین پولیو را برای بیش از ۴۴ میلیون کودک آغاز کرد


یک کارمند تطبیق پولیو در شهر پشاور پاکستان هنگام تطبیق واکسین بر یک کودک
یک کارمند تطبیق پولیو در شهر پشاور پاکستان هنگام تطبیق واکسین بر یک کودک

پاکستان روز یکشنبه‌ ۱۵ جنوری (۲۵ جدی) کمپاین تطبیق واکسین ضد فلج کودکان را در آن کشور آغاز کرد و قرار است بیش از ۴۴ میلیون کودک زیر پنج سال زیر پوشش این کمپاین قرار بگیرند.

پاکستان و افغانستان فقط دو کشور در جهان است که هنوز هم با تهدید ویروس پولیو مواجه اند. ویروس پولیو بر سیستم عصبی کودکان تاثیر می گذارد و در نهایت سبب فلج آنان می‌شود.

شهباز شریف، صدراعظم پاکستان، آغاز این کمپاین سراسری را در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، با چکاندن قطرات واکسین به دهن یک کودک آغاز کرد. شریف با ابراز تاسف گفت که پاکستان از جمله معدود کشور‌های جهان است که هنوز هم از بیماری فلج کودکان رنج می‌برد.

صدراعظم پاکستان همچنین گفت که با وجود تطبیق واکسین، در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۰ مورد مثبت پولیو در وزیرستان شمالی ثبت شد.

بر اساس گزارش‌ها، در جریان کمپاین تازه آغاز شده‌،‌ ۲۲.۵۴ میلیون کودک در ایالت پنجاب، ۱۰.۱ میلیون کودک در ایالت سند و ۷.۴ میلیون کودک در ایالت خیبر‌پشتونخواه می‌شود.

صدراعظم پاکستان گفت که حکومت‌اش یکجا با سایر شخصیت‌های ذیدخل از جمله بیل گیتس، میلیاردر امریکایی و سازمان صحت جهانی کار می‌کند تا پولیو در آن کشور ریشه‌کن شود.

تیم‌های تطبیق واکسین و افسران پولیس که برای محافظت آنان توظیف می‌باشند، به کرات شاهد حملات در پاکستان بوده اند. تندروان اسلامگرا در پاکستان تبلیغ می‌کنند که گویا تطبیق واکسین توطیه‌ای از سوی کشور‌های غربی است تا کودکان عقیم شوند.

XS
SM
MD
LG