لینک های دسترسی

Breaking News

چین به پاکستان ۵۰۰ هزار دوز واکسین کووید۱۹ اهدا کرد


مقامات وزارت صحت پاکستان روز چهارشنبه ۱۷ مارچ (۲۷ حوت) از دریافت ۵۰۰‌هزار دوز واکسین کووید۱۹ سینوفارم چین خبر دادند.

فیصل سلطان، وزیر صحت پاکستان گفت که پیش از این نیز چین ۵۰۰ هزار دوز واکسین سینوفارم را به پاکستان اهدا کرده بود.

پاکستان کمپاین واکسیناسیون کووید۱۹ را برای کارمندان صحی در ماه فبروری و تلقیح واکسین به افراد مسن را به تاریخ دهم مارچ آغاز کرد.

واکسین سینوفارم که یگانه واکسین موجود در پاکستان است باید در دو دوز به فاصله چند هفته زرق شود.

اخیراً واقعات کروناویروس دراین کشور که سابقهٔ خودداری از واکسین را دارد رو به افزایش نهاده است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته پاکستان ۲۳۵۱ واقعه ابتلا و ۶۱ واقعه مرگ ناشی از این بیماری را گزارش داده است.

پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده گزارش داده که تا چهار شنبه ۱۷ مارچ بیش از ۶۱۲۳۱۵نفر در پاکستان به کووید۱۹مبتلا شده و ۱۳۶۵۶ نفر در نتیجه ابتلا به آن جان باخته اند.

پاکستان تا کنون برای خریداری واکسین از کشورهای خارجی وارد هیچ‌ گونه‌ معامله‌ای نشده است و به برنامۀ جهانی کوواکس سازمان جهانی صحت اتکا کرده است.

مقامات در پاکستان گفته اند که قرار است پاکستان ۲.۸ میلیون دوز واکسین استرازینیکا را از طریق برنامه جهانی کوواکس در اواخر این ماه دریافت کند.

افزون بر واکسین‌های سینوفارم و استرازینیکا، پاکستان واکسین‌های سپوتنیک روسی و کنسینوبایوی چینی را جواز استفادۀ اضطراری داده است.

درحالی‌که واقعات کروناویرس در پاکستان روبه افزایش است، مقامات این کشور هفته گذشته اجتماعات بزرگ مانند سینما، تیاتر و سالون های عروسی را در پاکستان اجازه فعالیت دادند.

XS
SM
MD
LG