لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹؛ بیش از ۱۹۶۰۰ منسوب امنیتی افغان واکسین شدند


مقام‌های افغان می‌گویند که از آغاز روند تطبیق واکسین کووید۱۹ در این کشور، تا اکنون ۱۹هزار و ۶۱۷ منسوب امنیتی افغان این واکسین را دریافت کرده اند.

از این میان، ده‌هزار و ۹۵۰ تن آنان از اردوی ملی و هشت‌هزار و ۶۶۷ نفر آنان از نیروهای پولیس ملی این کشور اند.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان امروز ۱۴ مارچ (۲۴ حوت) به صدای امریکا گفت که روند تطبیق واکسین کووید۱۹ به نیروهای اردوی ملی در کابل و ولایات به شدت ادامه دارد.

در این حال، صدیق صدیقی، معین پالیسی و استراتیژی وزارت داخلۀ افغانستان در صفحۀ تویترش نگاشته است که روند تزریق این واکسین در صفوف نیروهای پولیس افغانستان ادامه دارد.

روند تطبیق واکسین کووید۱۹ به تاریخ ۲۳ فبروری (پنجم حوت) در افغانستان آغاز شد و قرار است در مرحلۀ نخست، ۲۵۰هزار نفر در این کشور واکسین کووید۱۹ شوند.

قرار است در مرحلۀ نخست، کارمندان صحی، سکتور امنیتی و کارمندان رسانه‌ای این واکسین را دریافت کنند.

بر اساس معلومات وزارت صحت افغانستان، واکسین کووید۱۹ همچنان برای ۳۹هزار و ۲۶۳ کارمند صحی و کارمندان رسانه‌ای در این کشور تزریق شده است.

آخرین آمار وزارت صحت عامۀ افغانستان نشان می‌دهد که تا اکنون، ۵۵هزار و ۹۵۵ نفر در این کشور به کووید۱۹ مبتلا شده و دوهزار و ۴۵۷ نفر نیز در اثر این بیماری جان باخته اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده گزارش داده که تا روز یکشنبه ۱۶ مارچ (۲۴ حوت) در سراسر جهان بیش از ۱۱۹ میلیون و ۴۸۸هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از آن میان بیش از دو میلیون و ۶۴۷هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG