لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی پاکستان از کشته‌شدن ۱۱ تندرو در وزیرستان جنوبی خبر داد


اردوی پاکستان از راه‌ائدازی یک عملیات به هدف سرکوب تندروان در بخش‌های از وزیرستان جنوبی خبر داده و گفته است که در این حمله، ۱۱ تن از جنگجویان مسلح کشته شده‌اند.

اردوی پاکستان ناوقت روز پنجشنبه پنجم جنوری (۱۵ جدی) در اعلامیه‌ای گفت که این حمله بر مواضع تندروان در نزدیکی مرز با افغانستان انجام شده است.

به گفتۀ اردوی پاکستان، آنان از قبل اطلاعاتی را در مورد حضور این جنگجویان در محل دریافت کرده و با این عملیات، از "اقدامات تررویستی این تندروان در آینده جلوگیری کردند".

در اعلامیه در مورد این جنگجویان مسلح معلومات ارایه نشده است، اما یک منبع امنیتی به صدای امریکا گفت که در میان کشته‌شدگان، برخی از افراد انتحاری و یک قوماندان مهم آنان شامل است.

به گفتۀ منبع در این محل اعضای تحریک طالبان پاکستانی حضور دارند و همواره با نیروهای امنیتی پاکستان به درگیری می‌پردازند.

بر اساس گزارش‌ها تنها در ماه دسمبر سال گذشته، کم از کم ۴۰ نفر از نظامیان پاکستانی در نتیجۀ حملات تحرک طالبان پاکستانی در بخش‌های این کشور به ویژه در وزیرستان جنوبی کشته و شمار دیگر زخمی شده اند.

با همزمان با تشدید حملات تحریک طالبان پاکستانی، مقام‌های آن کشور مدعی شدند که رهبران این گروه در افغانستان حضور دارند و از خاک این کشور، حملات شان را سازمان‌دهی می‌کنند.

پیش از این رانا ثناالله، وزیر داخلۀ پاکستان گفته بود که اگر کشورش از سوی گروه‌های مانند تحریک طالبان پاکستان تهدید شود، اسلام‌آباد صلاحیت قانونی دارد تا در مقابل مخفیگاه‌های شورشیان در داخل افغانستان اقدام کند.

این در حالی است که دیروز ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان به خبرنگاران گفت که کشورش به فکر انجام حملات بر خاک افغانستان نیست.

خانم بلوچ افزود که پاکستان به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد به استقلال سیاسی و تمامیت ارضی دیگر کشورها احترام می‌گذارد.

این در حالی است که پیش از این وزارت دفاع حکومت طالبان به اظهارات اخیر وزیر داخلۀ پاکستان واکنش تند نشان داده و گفته بود که افغانستان "بی‌صاحب نیست" و می‌تواند از تمامیت ارضی خود دفاع کند.

وزارت دفاع حکومت طالبان اظهارات وزیر داخلهٔ پاکستان را "تحریک آمیز و بی‌اساس" خوانده و افزوده بود که چنین اظهارات "روابط حسنه بین دو کشور همسایه و برادر را خدشه‌دار می‌سازد."

XS
SM
MD
LG