لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان: حملۀ سوات در افغانستان طراحی شده بود


حکومت پاکستان اسنادی را به حکومت افغانستان تحویل داده که گویا "طالبان پاکستانی مستقر در افغانستان" در عقب حمله انتحاری اخیر بر یک پایگاه نظامی در منطقه سوات بودند.

وزارت خارجۀ پاکستان با نشر اعلامیه ای ادعا کرده است که پروندۀ که به سفارت افغانستان در اسلام آباد تحویل داده شده است، در برگیرندۀ شواهدی است که نشان می دهد رهبران تحریک طالبان پاکستان در افغانستان مخفیگاه دارند.

در حملۀ انتحاری ماه گذشته که در منطقه سوات بر یک پوستۀ نظامی پاکستان صورت گرفت، حد اقل ۱۱ نفر کشته شد. تحریک طالبان پاکستان مسوولیت آن حمله را بر عهده گرفت.

در اعلامیۀ وزارت خارجۀ پاکستان آمده است که "از جناح افغان خواسته شده تا اقدمات موثری را بر ضد مخفیگاه های دهشت افگنی در جای های بگیرند که آنان در آنجا تمویل می شوند" و با عبور از سرحد، حملات دهشت افگنی را بر ضد پوسته های نظامی، شهر ها و شهرک های پاکستان سازماندهی می کنند.

زردشت شمس، معاون سفیر افغانستان در اسلام آباد، در مصاحبۀ با صدای امریکا تایید کرد که وزارت خارجۀ پاکستان روز چهار شنبه چنین یادداشتی را به سفارت افغانستان تحویل داد. او گفت آن یاد داشت به کابل فرستاده شده است.

مقام های افغان و امریکایی همواره پاکستان به خصوص سازمان استخبارات نظامی آن کشور را به پناه دادن و تجهیز طالبان مسلح و دیگر گروه های افراطی متهم می کنند که در افغانستان می جنگند.

مقام های امریکایی گفته اند که در یک و نیم دهۀ گذشته بیش از ۳۳ میلیارد دالر کمک به پاکستان داده اند، اما این کشور اقدامات لازم را بر ضد گروه های تندرو مستقر در آن کشور انجام نداده است.

XS
SM
MD
LG