لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان به عربستان قوای نظامی اعزام می کند


راحیل شریف، جنرال بازنشستۀ پاکستان، فرماندهی ائتلاف کشور های اسلامی بر ضد دهشت افگنی را به عهده دارد که عربستان سعودی آن را رهبری می کند
راحیل شریف، جنرال بازنشستۀ پاکستان، فرماندهی ائتلاف کشور های اسلامی بر ضد دهشت افگنی را به عهده دارد که عربستان سعودی آن را رهبری می کند

حکومت پاکستان نا وقت روز پنجشنبه اعلام کرد که آن کشور در نظر دارد قوای نظامی خود را به منظور "آموزش و مشوره دهی" به عربستان سعودی اعزام کند.

این تصمیم سه سال پس از آن روی دست گرفته شده است که اسلام آباد از اعزام قوای نظامی برای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن، ابا ورزید.

به تعقیب این تصمیم، رضا ربانی، رئیس مجلس سنای پاکستان و فرحت الله بابر، یک سناتور دیگر پاکستانی، با ابراز نگرانی از این اقدام اردوی آن کشور گفته است که در این تصمیم گیری، پارلمان پاکستان را نادیده گرفته اند.

تا حال نقش دقیق قوای پاکستانی واضح نشده است، اما مقامات نظامی پاکستان با نشر یک اعلامیه گفته اند که قوای آن کشور در خارج از عربستان سعودی فعالیت نخواهد داشت.

در حال حاضر، راحیل شریف، جنرال بازنشستۀ پاکستان، فرماندهی ائتلاف کشور های اسلامی بر ضد دهشت افگنی را به عهده دارد که عربستان سعودی آن را رهبری می کند. تا حال مشخص نشده است که قوای اعزامی پاکستان نیز در عملیات نظامی این ائتلاف سهم خواهد گرفت یا خیر.

عربستان سعودی همچنین از حکومت پاکستان خواسته بود تا کشتی، طیاره و قوای خود را در جنگ یمن، ارسال کند تا در برابر نفوذ ایران در آن کشور مبارزه صورت گیرد.

در حال حاضر، بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ نیروی نظامی پاکستان در عربستان سعودی مستقر است و ماموریت آنان محافظت از اماکن مقدس مسلمانان است و ماموریت جنگی ندارند.

XS
SM
MD
LG