لینک های دسترسی

Breaking News

پارلمان پاکستان: اظهارات ترمپ "خصمانه و تهدید آمیز " است


قانونگزاران پاکستانی گفته اند که وضعیت در افغانستان به دلیل ضعف حکومت کابل، ناگوار است.
قانونگزاران پاکستانی گفته اند که وضعیت در افغانستان به دلیل ضعف حکومت کابل، ناگوار است.

اسامبلۀ ملی پارلمان پاکستان با تصویب یک قطعنامه، ستراتیژی جدید دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در قبال افغانستان را به شدت محکوم کرده است.

رئیس جمهور ترمپ حین اعلام ستراتیژی جدید اش پاکستان به پناه دادن افراد متهم کرد که به گفتۀ او سبب هرج و مرج در منطقه شده و علیۀ نیروهای امریکایی در افغانستان میجنگند.

در جلسۀ دیروز پارلمان پاکستان، خواجه آصف، وزیر خارجۀ آن کشور گفت "اسامبلۀ ملی، اظهارات رئیس جمهور ترمپ و جنرال نیکلسن را در قبال پاکستان، به مثابۀ یک خصومت و تهدید میپندارد."

آقای آصف همچنان از حکومت اسلام آباد خواستار تمدید تعلیق سفر های رسمی میان واشنگتن - اسلام و متوقف ساختن هرنوع "خطوط ارتباط زمینی و هوایی از طریق پاکستان" شد.

رئیس جمهور ترمپ، عملکرد اسلام آباد را دلیل به درازا کشیده شدن جنگ در افغانستان خوانده بود، اما چوهدری نثار علی خان، وزیر داخلۀ سابق پاکستان و عضو فعلی پارلمان آن کشور، ضعف حکومت کابل را دلیل اصلی وضعیت فعلی در افغانستان عنوان کرد.

به گفتۀ این قانونگذار پاکستانی، "وضعیت در افغانستان، بخاطر پاکستان بد نیست. وضعیت در افغانستان به این دلیل بد است که حکومت به حد ضعیف و ناتوان است که حتی توانایی حفاظت کابل را هم ندارد."

قبل از این کمیتۀ امنیتی کابینۀ پاکستان نیز اظهارات رئیس جمهور ترمپ را در قبال آنکشور رد کرده بود و گفته بود که پاکستان نمی تواند میدان جنگ افغانستان باشد و اضافه کرد بود که سپر بلا قرار دادن پاکستان، در ثبات افغانستان کمک نمی کند.

پارلمان پاکستان همچنان موضعگیری رئیس جمهور ترمپ مبنی بر گسترش نقش هند بخاطر ثبات در افغانستان را مور انتقاد قرار داد و هند را به حمایت از تروریزم و سیاست های بی ثبات کننده در منطقه متهم کرد.

پارلمان پاکستان در حالی در مورد گسترش نقش هند ابراز نگرانی کرده که حکومت اسلام آباد هفتۀ گذشته نیز هشدار داده بود که با گوشه ساختن پاکستان، امریکا نمی تواند برندۀ جنگ در افغانستان شود.

پارلمان پاکستان: اظهارات ترمپ "خصمانه و تهدید آمیز " است
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:33 0:00

XS
SM
MD
LG