لینک های دسترسی

Breaking News

رهایی زندانیان پاکستانی از افغانستان؛ سپاسگزاری اسلام‌آباد از کابل


نمایندۀ ویژۀ پاکستان برای افغانستان از فرمان محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان مبنی بر رهایی زندانیان آن کشور سپاسگزاری کرده است.

فرمان آقای غنی دیروز در رسانه‌های اجتماعی نشر شد که در آن به آزادی شماری از شهروندان پاکستانی از زندان‌های افغانستان به مثابۀ حسن نیت دستور داده شده است.

محمد صادق خان، نمایندۀ ویژۀ پاکستان برای افغانستان شام دوشنبه ۲۳ نومبر (سوم قوس) در تویتر نوشته است: "پاکستان از فرمان و نیت نیک رییس جمهور غنی که بر اساس آن شهروندان پاکستانی از محابس افغانستان رها می‌شوند، سپاسگزاری می‌کند".

تا اکنون مشخص نیست که در زندان‌های افغانستان چه تعداد شهروندان پاکستانی محبوس اند و در حکم رییس جمهور غنی نیز آمار مشخص نشده است.

در این فرمان که هنوز رسمی تایید نشده، مجازات نقدی و حبس شماری از شهروندان پاکستانی عفو شده است.

پاکستان در حالی از افغانستان برای رهایی شهروندانش سپاسگزاری کرده است که امنیت ملی افغانستان امسال از بازداشت اسلم فاروقی رهبر شاخۀ خراسان داعش در افغانستان و شماری دیگر از شهروندان پاکستانی خبر داد.

سپردن اسلم فاروقی و شماری از جنگجویان داعش به پاکستان هنوز روشن نشده است؛ اما پیش از این وزارت خارجۀ پاکستان در ماه اپریل، از حکومت افغانستان خواست که فاروقی را به آن کشور تسلیم کند.

اما وزارت خارجۀ افغانستان در آن زمان با نشر اعلامیه‌ای درخواست سپردن اسلم فاروقی را به پاکستان رد کرد.

XS
SM
MD
LG