لینک های دسترسی

Breaking News

روند توزیع پاسپورت در کابل از سر گرفته شد


مقام‌های طالبان می‌گویند که روند توزیع پاسپورت را روز سه‌شنبه پنجم اکتوبر (۱۳ اکتوبر) در کابل آغاز کرده اند.

عالم گل حقانی، سرپرست ریاست پاسپورت در یک کنفرانس خبری گفت که در حال حاضر، دست‌کم ۲۵هزار پاسپورت آمادۀ توزیع است.

آقای حقانی افزود که تمام آمادگی‌ها برای توزیع پاسپورت از سوی آنان گرفته شده است. به گفتۀ وی ممکن در روزهای پیشرو تا ۶۰۰۰ پاسپورت در روز به مراجعین توزیع شود.

پیش از تسلط طالبان بر افغانستان، این ریاست حدود ۳۰۰۰ پاسپورت در روز توزیع می‌کرد. ریاست عمومی پاسپورت می‌گوید که حدود یک میلیون کتابچۀ پاسپورت در این ریاست موجود است.

وزارت امور داخلۀ طالبان از کارمندان زن در ریاست عمومی پاسپورت خواست به وظایف شان حاضر شوند.

سعید خوستی، مسوول مطبوعات این وزارت گفت که در حال حاضر، این پاسپورت‌ها با ذکر نام "جمهوری اسلامی افغانستان" توزیع خواهد شد.

همزمان با تسلط طالبان بر افغانستان، فعالیت این ریاست به تاریخ ۲۴ اسد متوقف شد.

روز گذشته شورای وزیران حکومت طالبان به وزارت داخلهٔ این گروه هدایت داد تا روند توزیع پاسپورت و تذکره به شهروندان افغانستان را از سر بگیرد.

ذبیح الله مجاهد، پیش از این گفته بود که تمامی پاسپورت‌ها و تذکره‌هایی که توسط حکومت پیشین صادر شده است، قابل اعتبار است. او افزوده بود که در آینده نام امارت اسلامی افغانستان روی این اسناد درج خواهد شد.

این در حالی است که هنوز هم پروازهای منظم هوایی از افغانستان به کشورهای دیگر آغاز نشده است و شماری از خطوط هوایی کشورهای همسایه که به افغانستان پرواز دارند، قیمت تکت‌های خود را به گونهٔ چشمگیر افزایش داده اند.

بر اساس معلومات مسوولين میدان هوایی کابل، خطوط هوایی پاکستان و ایران پروازهای شان را به کابل آغاز کرده اند. مسوولین گفته اند که به دلیل این که این طیاره‌ها توسط ملل متحد و موسسات غیردولتی "چارتر" می‌شوند، قیمت‌ تکت‌های خود را افزایش داده اند.

XS
SM
MD
LG