لینک های دسترسی

Breaking News

حقانی: پنجشنبه‌ها به طالبان و خانواده‌های شان پاسپورت توزیع می‌شود، مراجعین نیایند


ریاست عمومی پاسپورت وزارت داخلۀ طالبان می‌گوید که قرار است فردا روند توزیع پاسپورت در کابل دوباره از سر گرفته شود.

اما عالم گل حقانی، رییس این اداره روز شنبه ۱۸ دسمبر (۲۷ قوس) گفت که روزهای پنجشنبه را برای افراد و اعضای خانواده‌های طالبان اختصاص داده اند.

او افزود: "تمام رفقای مجاهد در همین روز برای گرفتن پاسپورت مراجعه کنند و در سایر روزها برای آمدن تلاش نکنند و در همین روز مردم عام برای گرفتن پاسپورت نیایند".

این نخستین بار است که ریاست پاسپورت چنین امتیازی را به افراد و اعضای خانواده‌های مسوولین امور افغانستان می‌دهد.

این ریاست ماه گذشته پس از آن مسدود شد که وسایل ثبت بایومتریک آن به دلیل طی مراحل هزاران درخواست در روز از کار افتاد.

آقای حقانی همچنین گفت که در حال حاضر، تمام مشکلات تخنیکی این ریاست برطرف شده و آنان قرار است روزانه برای هزاران متقاضی، پاسپورت توزیع کنند.

این مسوول ریاست پاسپورت همچنین گفت که در حال حاضر، روند توزیع پاسپورت در تمام ولایات جریان دارد و پس از این، متقاضیان باید به ولایت‌های مربوطه شان برای دریافت پاسپورت مراجعه کنند.

بر اساس معلومات این ریاست در حال حاضر، دفاتر ولایتی پاسپورت، روزانه در حدود دو تا ۳۰۰۰ پاسپورت را طی مراحل می‌کنند.

او از متقاضیان پاسپورت خواست که بر اساس جدول زمانی که از سوی ریاست پاسپورت تعیین شده مراجعه کرده و کارهای شان را به پیش‌ ببرند. آقای حقانی تاکید کرد که در حال حاضر، فورم آنلاین پاسپورت تغییر کرده و متقاضیان باید از فورم جدید استفاده کنند.

رییس ریاست عمومی پاسپورت همچنین اضافه کرد که آنان روزهای پنجشنبه را برای افراد و اعضای خانواده‌های طالبان اختصاص داده اند و از درخواست‌کنندگان خواسته است که از مراجعه به این ریاست در این روز خودداری کنند.

این مسوول ریاست پاسپورت کابل همچنین افزود که تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن فساد و کمیشن کاران در امور ریاست پاسپورت نیز جریان دارد.

او افزود که شماری از افرادی را باز داشت کرده اند که از مردم در داخل و بیرون از این ریاست رشوت اخذ می‌کردند.

این در حالی است که پیش از این مقام‌های طالبان گفته بودند با فعال شدن این مرکز، روزانه تا ۱۰‌هزار پاسپورت به مراجعین در کابل و ولایات توزیع خواهد شد.

XS
SM
MD
LG