لینک های دسترسی

Breaking News

آستن: برای تقویت همکاری‌های نظامی به آسیا می‌روم 


وزیر دفاع ایالات متحده می‌گوید که برای تقویت همکاری‌های نظامی با متحدین امریکا و ایجاد مانع قابل اعتماد در مقابل چین به آسیا سفر می‌کند.

لوید آستن گفت که در جریان این سفر که بیشتر بر اتحاد و مشارکت‌ها متمرکز است با متحدین امریکا در جاپان، هند و کوریای جنوبی ملاقات خواهد کرد.

آقای آستن افزود که در جریان این سفر به تقویت قابلیت‌ها نیز تمرکز خواهد داشت زیرا به گفتهٔ او زمانی که امریکا بر مبارزه با جهادی‌ها در شرق میانه تمرکز داشت، چین به سرعت تمام مشغول عصری سازی اردو خویش بود.

او افزود که امریکا باید قابلیت‌ها و طرح‌های عملیاتی را داشته باشد تا در زمانی که چین یا هر کشوری دیگری بخواهد علیه امریکا بایست، این کشور از آنان جلوگیری کرده بتواند.

وزیر دفاع امریکا گفت که در این سفر، انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ امریکا نیز او را همراهی خواهد کرد.

آقای آستن گفت که او و وزیر خارجه می‌خواهند تا اتحاد با متحدین خویش را تقویت کنند، به آنان گوش فرادهند، بیاموزند و نظر شان را بدانند.

این سفر رهبران دپلوماسی و دفاعی ایالات متحده در پی گفتمان امنیتی چهارجانبه "کواد" صورت می‌گیرد؛ یک اتحاد غیر رسمی میان امریکا، آسترالیا، هند و جاپان که در سال‌های ۲۰۰۰ برای برقراری توازن در مقابل چین در حال ظهور، ایجاد شد.

ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده معمولاً در مقابل چین از روش سختگیرانه حمایت کرده است که توسط دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده ایجاد شد. اما او تاکید کرده است که این روش می‌تواند با ایجاد متحدین بیشتر و جستجوی راه‌‌ها برای همکاری روی اولویت‌ها، بیشتر موثر باشد.

XS
SM
MD
LG