لینک های دسترسی

Breaking News

محافظین پولندی درهوای سرد بر پناهجویان آب‌ پاش دادند


یکی از مهاجرین در حالت فرار از آب‌پاش اطفاییه
یکی از مهاجرین در حالت فرار از آب‌پاش اطفاییه

پناهجویان در مرز پولند با بلاروس بر نیروهای پولندی سنگ پرتاب کردند و محافظین پولندی در مقابل بر آنان از آب‌پاش اطفاییه و گاز اشک‌آور کار گرفتند.

وارسا مقامات بلاروس را متهم کرده است که به شماری از افرادی که تلاش داشتند از مرز عبور کنند، بم‌های دودکننده و سلاح‌های مختلف داده است.

این برخورد سبب تشدید بحران در مرز شرقی اتحادیهٔ اروپا شد؛ جاییکه غرب الکساندر لوکاشینکو، رییس جمهور بلاروس را متهم کرده است که او از پناهجویان برای بی‌ثبات سازی این اتحادیه استفاده می‌کند تا از تعزیرات اتحادیهٔ اروپا بر این کشور انتقام‌جویی کرده باشد.

اما بلاروس این اتهامات را رد کرده است.

ادارهٔ محافظت از سرحدات پولند، ویدیو‌های را در تویتر نشر کرده است که در آن نشان می‌دهد که آنان از آنسوی مرز بر مهاجرین آب پاش می‌دهند. با آنهم، وزارت دفاع پولند گفته است که از گاز اشک‌آور تنها در مقابل حمله کنندگان استفاده شده است.

مقامات پولندی گفته اند که در برخورد امروز، نه تن از نیروهای این کشور زخمی شده اند.

مقامات این کشور همچنان علاوه کرده اند که در حدود ۲۰۰۰ مهاجر در ساحهٔ مرزی این دو کشور در هوای بسیار سرد در زیر خیمه‌ها زیست دارند، اما عقیده بر آن است که تنها ۱۰۰ نفر آنان در حمله بر نیروهای پولندی دخیل بوده اند.

در این حال، کمیتهٔ محافظت از سرحدات و وزارت خارجهٔ بلاروس گفته اند که در مورد اقدامات پولند در مقابل مهاجرین تحقیق می‌کنند.

سخنگوی این کمیته گفت که این اقدام نیروهای پولندی "اعمال خشونت‌آمیز" در مقابل افرادی است که در خاک یک کشور دیگر حضور دارند.

رییس جمهور بلاروس اتهاماتی را که گویا او بحران مهاجرین را ایجاد کرده، رد نموده گفته است که حکومت‌اش تنها در فصل خزان سال روان در حدود ۵۰۰۰ مهاجر غیرقانونی را از این کشور اخراج کرده است.

آقای لوکاشینکو امروز ۱۶ نومبر (۲۵ عقرب) گفت که در جریان صحبت روز گذشته با انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هر دو جانب توافق کردند که از این بحران هیچ جانبی سود نمی‌برد. او افزود که به خانم مرکل راه حلی را پیشنهاد کرده است، اما در مورد آن معلومات ارایه نکرد.

برخی از مهاجرین در مرز میان بلاروس و پولند، کودکان شان را نیز با خود دارند و به امید رسیدن به اروپا روزهای دشواری را سپری می‌کنند.

اکثر آنان، مهاجرینی اند که از جنگ،‌ فقر و ناامنی در شرق میانه و سایر مناطق فرار کرده اند.

با سرد شدن هوا، حد اقل از مرگ ۱۱ مهاجر در این ساحهٔ مرزی گزارش شده است.

XS
SM
MD
LG