لینک های دسترسی

Breaking News

چهار تن به اتهام کشتن افراد ملکی در قره باغ غزنی دستگیر شدند


یک منسوب پولیس محلی نیز در پیوند به این قضیۀ قتل و آدمربایی بازداشت شده است
یک منسوب پولیس محلی نیز در پیوند به این قضیۀ قتل و آدمربایی بازداشت شده است

مقام‌های محلی در ولایت غزنی از بازداشت چهار تن به شمول یک پولیس محلی در پیوند به کشتن افراد ملکی در ولسوالی قره باغ این ولایت خبر دادند.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی با تایید این خبر به رادیو آشنا _صدای امریکا گفت "در یک هفته اخیر از اثر تلاش‌های اداره محلی و نیروهای امنیتی عزنی، سه فرد مظنون در غزنی و یک پولیس محلی از کابل در پیوند به قضیه شیرآباد ولسوالی قره باغ بازداشت شدند".

جمعه شب هفته گذشته افراد مسلح غیر مسوول با حمله بر خانه یکی از باشندگان قریه شیرآباد ولسوالی قره باغ دو فرد را به قتل رسانده و دو تن را با خود بردند.

پس از این رویداد صدها تن از باشندگان قریه شیر آباد با راه اندازی اعتراضات گسترده شاهراه کابل _کندهار را برای مدت پنج روز در ولایت عزنی، به روی ترافیک مسدود کردند.

پس از آن محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان طی تماس تیلفونی با معترضین به آنان اطمینان داد که به این قضیه رسیدگی صورت خواهد گرفت.

آقای نوری افزود که یک هیات عالی رتبه به رهبری مراد علی مراد، معین ارشد امنیتی وزارت داخله به این ولایت آمده و روز گذشته از ولسوالی قره باغ نیز دیدار کردند.

به گفته مقام‌ها، تلاش های جدی برای دستگیری و محاکمۀ تمام عاملان رویداد هفته گذشته که منجر بروز جنجال بین دو قریه شده اند، جریان دارد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG