لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات صحی: واکسین پولیو برای تمام کودکان زیر سن پنج سال لازمی است


آرشیف
آرشیف

مسوولان صحی ولایت سمنگان می‌گویند که در کمپاین‌های واکسین پولیو باید برای تمام کودکان زیر سن پنج سال واکسین تطبیق شود.

کارشناسان امور صحت در ولایت سمنگان می‌گویند که پولیو یک بیماری ساری و کشندۀ دوران کودکی بوده و ریشه‌کن کردن آن از اولویت‌های عمدۀ وزارت صحت عامه و نهاد‌های همکار آن در افغانستان به شمار می‌رود.

نظر احمدی، آمر معافیت کتلوی ریاست صحت عامۀ سمنگان گردش ویروس پولیو را تهدید جدی در برابر سلامتی کودکان زیر سن پنج سال دانسته و از خانواده‌ها می‌خواهد که کودکان شان را به وقت معین آن واکسین کنند.

آقای احمدی به صدای امریکا گفت: "پولیو یک بیماری خطرناک و معلول کننده است، اما می‌توان با تطبیق دو قطره واکسین از آن جلوگیری کرد."

به گفتۀ وی، ویروس پولیو سیر شدید داشته و با مبتلا شدن یک کودک در یک ولایت امکان دارد میلیون‌ها ویروس به سرعت در محیط پخش شود و باعث مبتلا شدن کودکان بیشتر شود.

از سوی دیگر، باشند‌گان ولایت سمنگان از خانواده‌ها می‌خواهند تا کودکان زیر سن پنج سال شان را در برابر بیماری مهلک پولیو واکسین کنند.

یاسر، یک تن از باشند‌گان سمنگان به صدای امریکا گفت: "در صورتی که کودکان از زمان تولد الی پنج سالگی در برابر بیماری پولیو واکسین نشوند، معافیت بدن شان ضعیف شده و به فلج مبتلا می‌شوند."

وی خانواده‌ها را ترغیب کرد که به سلامتی کودکان شان توجه جدی کنند و آنان را در هر کمپاین واکسین کنند، تا از فلج دایمی نجات یابند.

ظریفه، یک تن از مادران در ولایت سمنگان به صدای امریکا گفت: "هر باریکه واکسیناتوران پشت در خانۀ ما می‌آیند، من کودکانم را واکسین می‌کنم، چون می‌دانم که بیماری پولیو کودکان زیر سن پنج سال را فلج می‌سازد."

خانم ظریفه از تمام مادران می‌خواهد که کودکان زیر سن پنج سال شان را علاوه بر بیماری پولیو در برابر همه بیماری‌های کشندۀ دوران کودکی واکسین کنند.

کارشناسان امور صحت برای جلوگیری از بیماری پولیو، بر افزایش برنامه‌های آگاهی‌دهی عامه، مراعات بهداشت محیطی و تطبیق واکسین تاکید می‌ورزند.

XS
SM
MD
LG