لینک های دسترسی

Breaking News

واکسیناتوران پولیو از افزایش حملات نگران اند


تطبیق واکسین پولیو برای یک کودک توسط والی ولایت میدان وردگ، فبروری ۲۰۲۲
تطبیق واکسین پولیو برای یک کودک توسط والی ولایت میدان وردگ، فبروری ۲۰۲۲

مقامات صحی ولایت غزنی می‌گویند که حملات اخیر بر تیم‌های صحی واکسین پولیو در ولایات کندز و تخار باعث نگرانی شماری از واکسیناتوران در این ولایت شده است.

شماری زیادی از رضاکاران صحی در مرکز و مناطق دور‌دست ولایت غزنی به عنوان واکسیناتوران پولیو فعالیت می‌کنند، که تعداد قابل ملاحظۀ آنان را زنان تشکیل می‌دهد.

زینب، یک تن از باشند‌گان شهر غزنی که در پهلوی ادامه تحصیل به حیث واکسیناتور پولیو نیز وظیفه اجرا می‌کند، به صدای امریکا گفت: "هدف قرار گرفتن واکسیناتوران در شمال افغانستان واقعاً روحیه ما را تضعیف کرده است و ما نمی‌توانیم با خاطر آرام به فعالیت‌های خود ادامه دهیم."

این وضعیت نه تنها سبب نگرانی واکسیناتوران زن شده است، بلکه نگرانی شدید واکسیناتوران مرد را نیز برانگیخته است.

محب‌الله احمدی، یک تن از واکسیناتوران ولایت غزنی به صدای امریکا گفت: "من مدت چهار ماه می‌شود که به حیث واکسیناتور پولیو کار می‌کنم، اما پس از حوادث متاثرکننده ولایات کندز و تخار، بنا بر تقاضای مکرر خانواده ام مجبور شدم این وظیفه مقدس را ترک کنم."

این در حالی است که مسوولان امنیتی ولایت غزنی به تمام واکسیناتوران و کارکنان صحی اطمینان می‌دهند که بدون هر‌گونه هراس به فعالیت‌های خود در تمام مناطق این ولایت ادامه دهند.

سید اسحاق صالح، سخنگوی قوماندانی امنیۀ ولایت غزنی در این رابطه به صدای امریکا گفت: " ما در ولایت غزنی هیچ نوع مشکل امنیتی نداریم. واکسیناتوران می‌توانند به‌گونۀ مصوون در تمام ولسوالی‌ها و قریه‌جات به کمپاین‌های خویش ادامه دهند."

پس از آنکه یک واقعۀ مثبت پولیو در سال ۲۰۲۲ میلادی از ولسوالی دیلۀ ولایت پکتیکا گزارش شد، قرار بود که سه کمپاین فوق‌العاده در چهار ولایت جنوب شرق (پکتیکا، پکتیا، خوست و غزنی) راه اندازی شود، که دور نخست آن به تاریخ ۱۴ فبروری (۲۵ دلو) عملی شد، اما پس از حمله بر واکسیناتوران در ولایات تخار و کندز این کمپاین‌ها متوقف شده اند.

XS
SM
MD
LG