لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات صحی: تلاش‌ها برای محو پولیو در کندز ادامه دارد


عکس از آرشیف گرفته شده است
عکس از آرشیف گرفته شده است

مسولان صحی کندز می‌گویند که تلاش برای امحای کامل پولیو در این ولایت ادامه دارد، اما می‌گویند که در این مبارزه به همکاری گستردۀ خانواده‌ها و رسانه‌ها نیاز دارند.

غلام جیلانی، آمر معافیت کتلوی ریاست صحت عامۀ کندز به صدای امریکا گفت: " تیم‌های صحی ما تلاش می‌کنند تا واکسین پولیو را به تمام کودکان زیر پنج سال برسانند، تا از فلج دایمی نجات یابند."

آقای غلام جیلانی از رسانه‌ها خواست تا در رسانیدن آگاهی به خانواده‌ها در مورد این بیماری فلج کننده و کشنده و فواید واکسین پولیو کمک کنند.

او افزود که هرگاه خانواده‌ها با تیم‌های صحی همکاری کنند و از تطبیق واکسین به کودکان شان خودداری نکنند، روند امحای پولیو در این ولایت به مراتب سهل‌تر خواهد شد.

از سوی دیگر، شماری از شهروندان و عالمان دین نیز از خانواده‌ها می‌خواهند تا با تیم‌های صحی همکاری کرده و کودکان شان را واکسین کنند.

طلا محمد درویش، یک تن از باشند‌گان ولایت کندز به صدای امریکا گفت: " ما باید کودکان زیر پنج سال خود را به وقت معین آن واکسین کنیم، تا آن‌ها از بیماری کشندۀ پولیو نجات یابند و یک آینده بهتر داشته باشند."

به گفتۀ آقای درویش، هرگاه خانواده‌ها با تیم‌های واکسیناسیون همکاری نکنند و در قسمت واکسین کودکان شان بی‌توجهی کنند، مبارزه با ویروس پولیو به مشکل روبرو خواهد شد.

مولوی عبدالحلیم زاهد، عالم دین در ولایت کندز، به صدای امریکا گفت: " من می‌خواهم در قسمت آگاهی‌دهی به خانواده‌ها با تیم‌های واکسیناسیون همکاری کنم."

آقای زاهد از شهروندان افغانستان می‌خواهد که توصیه‌های طبی را نادیده نگیرند و علاوه بر تطبیق واکسین پولیو به کودکان شان، به بهداشت و تغذیه آنان نیز توجه جدی کنند.

XS
SM
MD
LG