لینک های دسترسی

Breaking News

به کودکان بیجاشده در اثر سیلاب‌ها در لوگر واکسین پولیو تطبیق شد


جریان کمپاین واکسیناسیون پولیو، مارچ ۲۰۲۲
جریان کمپاین واکسیناسیون پولیو، مارچ ۲۰۲۲

مسوولان صحی ولایت لوگر می‌گویند که به تمام کودکان زیر سن پنج سال که خانواده‌های شان در اثر سیلاب‌های اخیر در این ولایت بیجا شده اند، واکسین پولیو تطبیق شده است.

داکتر میر محمد‌جان، مسوول برنامۀ محو پولیو در ولایت لوگر، به صدای امریکا گفت: "در جریان سیلاب‌های اخیر، ما صرف توانستیم که در ولسوالی خروار به کودکان زیر سن پنج سال واکسین پولیو تطبیق کنیم، اما در کمپاین ماه سپتامبر در تمام ولسوالی‌ها کودکان واکسین شدند."

به گفتۀ او، در کمپاین اخیر برای کودکان خانواده‌های ولسوالی خوشی که در اثر سیلاب‌ها از خانه‌های شان بیجا شده بودند و در کمپ‌ها و خیمه‌ها زند‌گی می‌کردند، نیز واکسین پولیو تطبیق شده است.

احسان‌الله مخلص، یک تن از باشند‌گان ولسوالی خوشی ولایت لوگر، به صدای امریکا گفت: "سیلاب‌های اخیر خانه‌های ما را تخریب کرد و من اکنون با پنج کودک خود در مرکز ولایت لوگر در کمپ به سر می‌برم. واکسیناتوران پولیو به خیمه‌های ما آمدند و تمام کودکان زیر پنج سال ما را واکسین کردند."

فرشته، باشندۀ دیگر ولسوالی خوشی گفت که در اثر سیلاب‌های اخیر از یک سو خانه‌ها و زمین‌های زراعتی آنان تخریب شده است و از سوی دیگر کودکان شان از واکسین پولیو محروم شده اند.

خانم فرشته، از مسوولان صحی می‌خواهد که هرچه زود‌تر برای کودکان بازمانده از واکسین در ولسوالی خوشی واکسین تطبیق کنند، تا آن‌ها از بیماری پولیو در امان باشند.

قابل یاد آوریست که بارند‌گی‌ها و سیلاب‌های اخیر در افغانستان باعث بیجا شدن شماری زیادی از خانواده‌ها از خانه‌های شان شده است.

این خانواده‌ها به خاطر عدم دسترسی به خدمات صحی، به ویژه واکسین پولیو شدیداً نگران بوده و از مقامات صحی می‌خواهند تا در این زمینه توجه کنند.

XS
SM
MD
LG