لینک های دسترسی

Breaking News

باشند‌گان کابل از گسترش ویروس پولیو در این شهر نگران اند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

شماری از شهروندان کابل می‌گویند که خانواده‌های زیادی از ولایات همجوار وارد کابل می‌شوند که احتمال انتقال ویروس پولیو را به این ولایت بیشتر می‌کند.

این شهروندان از مقام‌های صحی می‌خواهند تا کودکان خانواده‌هایی را که از مناطق دیگر به این ولایت سفر می‌کنند به طور مداوم واکسین کنند، تا خطر گردش ویروس پولیو در کابل کاهش یابد.

رشاد، یک تن از باشند‌گان شهر کابل، به صدای امریکا گفت: "ما باید از کودکان خود در برابر هر‌گونه بیماری، به شمول بیماری ناعلاج پولیو محافظت کنیم و آنان را به وقت معین واکسین کنیم."

عبدالله، باشندۀ دیگر شهر کابل می‌گوید: "شماری زیادی از کوچی‌ها و سایر خانواده‌هایی که از خدمات صحی محروم اند و میزان خطر ابتلا به بیماری پولیو در میان کودکان شان بلند است، به کابل رفت و آمد می‌کنند و زمینه را برای گسترش بیماری پولیو در این ولایت فراهم می‌سازد."

اما مسوولان برنامۀ محو پولیو در کابل می‌گویند که آن‌ها کودکان خانواده‌هایی را که از یک ولایت به ولایت دیگر مسافرت می‌کنند، در مسیر راه واکسین می‌کنند، به ویژه در ولایاتی که احتمال واقعات پولیو بیشتر می‌باشد.

داکتر نیک ولی شاه مومن، مسوول مرکز محو پولیو در کابل، به صدای امریکا گفت: "در ولایاتی که میزان خطر بیماری پولیو پایین است در هر کمپاین کودکان به طور منظم واکسین می‌شوند، بناءً امکان انتقال ویروس پولیو به ولایت کابل نیز پایین است."

او علاوه کرد: "همچنان در ولایاتی که میزان خطر بیماری پولیو بلند است... مانند کندز و پکتیکا، زمانیکه خانواده‌ها به ولایات دیگر مسافرت می‌کنند در مسیر راه تیم‌های ویژۀ واکسیناسیون کودکان شانرا واکسین می‌کنند."

قابل یاد آوری است که کمپاین واکسین پولیو در هفتۀ گذشته به سطح کشور تطبیق شد و به گفتۀ مسوولان صحی، ۹.۹ میلیون کودک زیر سن پنج سال در این کمپاین واکسین شدند.

XS
SM
MD
LG