لینک های دسترسی

Breaking News

تقاضا برای افزایش برنامه‌های آگاهی‌دهی پولیو در غزنی


نخستین مورد مثبت پولیو سال ۲۰۲۱ میلادی در ولایت غزنی به ثبت رسید
نخستین مورد مثبت پولیو سال ۲۰۲۱ میلادی در ولایت غزنی به ثبت رسید

عدم اگاهی بعضی خانواده‌ها از فواید واکسین پولیو در غزنی باعث شده است تا برخی کودکان از گرفتن واکسین حیاتی پولیو محروم شوند.

باشندگان و فعالان مدنی ولایت غزنی می‌گویند که هنوز هم یک تعداد خانواده‌ها در مناطق دور افتاده ولایت غزنی از اهمیت واکسین آگاهی کامل ندارند.

آنان از مسوولین صحت عامۀ ولایت غزنی می‌خواهند تا با راه اندازی برنامه های آگاهی‌دهی بیشتر، مردم را از فواید واکسین و اضرار ویروس پولیو آگاه سازند.

به باور آنان، اگر مسوولین صحی در مورد فواید واکسین به مردم آگاهی لازم بدهند، مراجعین واکسین پولیو در مراکز صحی به مراتب بیشتر خواهد شد.

نوید الله، یکی از باشندگان ولایت غزنی به صدای امریکا گفت: "هنوز هم بعضی از خانواده‌ها در ولسوالی‌های دور دست غزنی از فواید واکسین آگاهی ندارند و نمی گذارند تا اطفال شان واکسین شوند."

کامله سعادت، یکی از فعالان مدنی ولایت غزنی به این باور است که اگر ریاست صحت عامۀ ولایت غزنی برنامه های آگاهی دهی پولیو را افزایش دهد، سطح آگاهی مردم بالا رفته که به گمان اغلب، خانواده ها کودکان شان‌ را به مراکز صحی حاضر خواهند کرد.

از سوی دیگر، داکتر حفظ الله نوری، آمر معافیت کتلوی ریاست صحت عامۀ غزنی به صدای امریکا گفت که فعلاً هم برنامه های متعدد آگاهی‌دهی پولیو به باشندگان این ولایت در حال تطبیق است.

او گفت: "فعلاً هم برنامه‌های آگاهی‌دهی در مورد فواید واکسین پولیو از طریق مراکز صحی، رسانه‌ها و شبکۀ فیسبوک ریاست صحت عامۀ غزنی بشکل دوامدار نشر می گردد تا مردم از فواید واکسین آگاه شوند و در نتیجه کودکان شان را به واکسین حاضر نمایند."

این در حالیست که سالانه ده‌ها کودک در اثر بی توجهی والدین و یا هم نا‌امنی های دوامدار به ویروس وحشی پولیو مبتلا می شوند و تا اخیر عمر فلج باقی می‌مانند.

XS
SM
MD
LG