لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز برنامۀ 'نظارت و رسیدگی' به خانواده‌های مخالف واکسین پولیو


آرشیف
آرشیف

مسوولین برنامهٔ محو پولیو از راه اندازی برنامۀ جدید "نظارت و رسیدگی" خبر داد که از طریق آن با خانواده هایی که مخالف واکسین پولیو است، همکاری صورت می‌گیرد.

میرا جان راسخ، مسوول مطبوعاتی برنامۀ محو پولیو به صدای امریکا گفت که آن‌ها می‌خواهند با کمک علمای با رسوخ و کارمندان صحی قناعت آن‌عده از خانواده هایی را بدست آورند که همواره با تطبیق واکسین پولیو مخالفت کرده اند.

او گفت: "بخش رد واکسین توسط خانواده‌ها یک برنامۀ اختصاصی دیگری را تحت عنوان "نظارت و رسیدگی به خانواده های رد واکسین" عملاً در حوزه جنوب و شرق افغانستان آغاز کرده است."

اگر چه آقای راسخ در مورد آمار مکمل خانواده های که مخالف واکسین اند چیزی نگفت اما قبلاً مسوولین وزارت صحت عامۀ کشور گفته بودند که بیشتر خانواده ها در جنوب و جنوب شرق افغانستان مانع واکسین کودکان شان می‌شوند.

او علاوه کرد که اگر چه آمار دقیق موجود نیست، اما این برنامه موثریت و نتیجه خیلی خوبی داشته است.

این برنامه در حالی در جنوب و شرق افغانستان آغاز شده است که در سایر نقاط این کشور از جمله کابل نیز شماری از خانواده ها واکسین پولیو را رد می‌کنند و مانع تطبیق این واکسین به کودکان زیر سن پنج سال شان می‌شوند.

افغانستان و پاکستان تنها دو کشوری در جهان اند که هنوز هم سالانه پولیو از کودکان آنان قربانی می‌گیرد.

متاسفانه سال ۲۰۲۱ میلادی با نخستین مورد مثبت پولیو در ولایت غزنی آغاز شد، این در حالیست که در افغانستان در سال گذشته ۵۶ مورد پولیو ثبت شده بود.

XS
SM
MD
LG