لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید والدین بر تطبیق واکسین پولیو در غزنی


آرشیف
آرشیف

شماری از والدین که از اهمیت واکسین پولیو آگاهی دارند از خانواده‌ها به‌ویژه مادران می‌خواهند تا کودکان زیر پنج سال شان را واکسین کنند.

به باور آنان، چون مادران مسوولیت نگهداری کودکان را به دوش دارند و اوقات بیشتر خود را با فرزندان شان در خانه سپری می کنند، پس باید تلاش کنند تا هیچ کودکی از تطبیق واکسین محروم نشود.

فاطمه محبی، یک تن از باشند‌گان غزنی، به صدای امریکا گفت: "…متأسفانه پایین بودن سطح آگاهی مردم در خصوص خطرات بیماری پولیو و فواید واکسین، سبب شده است تا شماری زیادی از مادران در جریان کمپاین‌های واکسیناسیون به واکسین کودکان شان علاقۀ چندانی نشان ندهند."

خانم محبی خانواده‌ها را ترغیب کرد که همزمان با مراجعه واکسیناتوران به خانه‌های شان باید تمام کودکان زیر سن پنج سال شان را ولو در حالت خواب باشند و یا مریض باشند، نزد واکسیناتوران آورده و در برابر این بیماری مهلک واکسین کنند و به این گونه آنان را از فلج دایمی نجات دهند.

از سوی دیگر، یک‌عده زنان برای جلوگیری از مصاب شدن به بیماری پولیو، به رعایت بهداشت فردی کودکان تاکید کرده و از مادران می‌خواهند تا به نظافت فرزندان شان توجه جدی کنند.

فرشته علم‌دوست، دانش‌آموز دانشگاه قابلگی در ولایت غزنی در پیوند به موضوع گفت: "... چون پولیو یک بیماری ساری است که معمولاً از طریق جهاز هضمی وارد بدن انسان می‌شود، پس باید مادران به پاکی و سلامتی کودکان شان اولویت دهند".

به گفتۀ وی، برای جلوگیری از مصاب شدن به بیماری پولیو، مادران مکلف اند تا در پهلوی رعایت بهداشت به کودکان خود واکسین نیز تطبیق کنند.

متخصصین صحی گردش ویروس پولیو را تهدید جدی در برابر سلامتی کودکان پنداشته و به این باور اند که ریشه‌کن ساختن آن با همکاری گسترده مردم و تطبیق واکسین امکان‌پذیر است.

XS
SM
MD
LG