لینک های دسترسی

Breaking News

دو واقعۀ جدید پولیو در افغانستان ثبت شد


آرشیف
آرشیف

مسوولین برنامۀ محو پولیو از ثبت دو واقعۀ جدید پولیو در افغانستان خبر دادند که با این حساب، شمار مجموعی واقعات این بیماری در سال روان به سه مورد رسید.

به گفتۀ این مسوولین، مبتلایان جدید پولیو یک پسر ۲۵ ماهه و یک دختر ۱۰ ماهۀ باشندۀ ولسوالی امام صاحب ولایت کندز استند.

نیک ولی شاه مومن، مسوول برنامۀ محو پولیو وزارت صحت عامه به صدای امریکا گفت: "کودک پسر ممکن چند بار واکسین شده باشد ولی کودک دختر هیچ واکسین نشده است."

آقای مومن گفت که این دو واقعه به تاریخ ۲۰ و ۲۹ اکتوبر ثبت و به تاریخ ۳۱ اکتوبر و سوم نومبر بعد از آزمایش‌های لابراتواری مثبت تشخیص شد که به گفتۀ وی هر دو واقعه از "نوع اول ویروس وحشی پولیو" می‌باشند.

با ثبت موارد جدید، نگرانی باشندگان کندز از ناحیۀ گسترش پولیو در آن ولایت نیز بیشتر شده است، زیرا در چند ماه اخیر به دلیل تطبیق نشدن کمپاین پولیو، خلای معافیتی ایجاد شده است و احتمال دارد کودکان بیشتری به این بیماری مصاب شوند.

ساحل، یکی از باشندگان ولایت کندز به صدای امریکا گفت: "با شنیدن خبر واقعات مثبت پولیو بسیار نگران شده ام، اما خوشحالم که تمام اطفالم به وقت و زمانش واکسین ضد پولیو شده اند."

آقای ساحل از تمام خانواده‌ها خواست تا برای جلوگیری از مصاب شدن به مرض پولیو، کودکان شان را واکسین پولیو کنند و از این مرض مزمن برای همیش رهایی یابند.

XS
SM
MD
LG