لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو: انتخابات امریکا بدون مداخلۀ چین، روسیه و ایران برگزار خواهد شد


مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که اطمینان دارد انتخابات آینده ریاست جمهوری در امریکا بدون مداخله کشورهایی مثل چین، ‌روسیه و ایران برگزار خواهد شد.

آقای پمپیو در مصاحبه با واشنگتن تایمز گفته است که تهدیدات سایبری برای دستکاری، تغییر نتایج و مداخله در انتخابات وجود دارد اما گفت: "فکر می‌کنم که ما کارهای خوب زیادی را انجام داده‌ایم تا مطمین شویم که از آمادگی لازم برای مقابله با کارزارهای دروغ‌پراکنی که ممکن است روی بدهد، برخورداریم".

وزیر خارجه امریکا با انتقاد از حکومت پیشین به رهبری رییس جمهور باراک اوباما گفت که آنچه در انتخابات ۲۰۱۶ روی داد غلط بود و به گفتۀ وی حکومت کنونی امریکا اجازۀ تکرار چنین چیزی را نخواهد داد.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در ایالات متحده، روسیه به تلاش برای مداخله در امور انتخابات متهم شده بود، که این اتهام به تحقیقات طولانی از سوی کانگرس امریکا منجر شد.

آقای پمپیو همچنین گفت: "تا انتخابات ماه نوامبر ۱۰۰ روز مانده است. بازیگران بد از ایران و چین گرفته و همچنین سایر بازیگران متخاصم غیردولتی، ممکن برای مداخله تلاش کنند... انتخابات امن، آزاد و عادلانه را برگزار خواهیم کرد."

پیش از این دو سناتور جمهوریخواه امریکایی طرحی را برای جلوگیری از مداخلۀ روسیه، چین و ایران در انتخابات ریاست جمهوری امریکا پیشنهاد کرده بودند.

رییس جمهور دونالد ترمپ، حدود دو سال پیش مصوبۀ کانگرس ایالات متحده را توشیح و به قانون تبدیل کرد که بر اساس آن کشورهایی که در انتخابات امریکا مداخله کنند، هدف تحریم‌های واشنگتن قرار خواهند گرفت.

XS
SM
MD
LG