لینک های دسترسی

Breaking News

بخش از تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات امریکا فاش می شود


یک کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده روز جمعه به افشا کردن ده ها مصاحبه در مورد تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری امریکا رای داد.

در این میان، مصاحبه همکاران ارشد دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده نیز شامل است.

کمیته استخبارات مجلس نمایندگان ایالات متحده به اتفاق آرا تصمیم گرفت تا نسخه های ۵۳ مصاحبه در مورد تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را به اداره استخبارات ملی امریکا بفرستد.

اما به گفته یک عضو این کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده، قبل از افشای نسخه های این مصاحبه ها به مردم عام امریکا، اداره استخبارات ملی ایالات متحده آنرا مورد بررسی قرار خواهد داد.

افشای نسخه های این مصاحبه ها، شهروندان ایالات متحده را از احتمال مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده سال ۲۰۱۶ آگاه خواهد کرد.

این نسخه ها شامل مصاحبه با دونالد ترمپ جونیر، پسر ارشد رئیس جمهور ترمپ، جراد کوشنر، داماد و مشاور نزدیک رئیس جمهور ایالات متحده، استیف بنین، مشاور ارشد پیشین قصر سفید است.

علاوه بر آن، نسخه های که قرار است افشا شود، حاوی مصاحبه با مقامات حکومت بارک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده نیز است که شامل سوسن رایس، مشاور امنیت ملی پیشین ریاست جمهوری آقای اوباما و سمنتا پاور، سفیر پیشین امریکا در ملل متحد می باشد.

روابط بین ایالات متحده و روسیه در سال های اخیر شدیداً به سردی گراییده است و بحران اوکراین، جنگ سوریه و احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده از دلایل عمده سردی این روابط میان دو کشور به شمار می رود.

XS
SM
MD
LG