لینک های دسترسی

Breaking News

غنی صدراعظم پاکستان را به کابل دعوت کرد


محمد اشرف غنی، رئیس جمهور أفغانستان، روز شنبه به صورت رسمی از شاهد خاقان عباسی، صدراعظم پاکستان، دعوت کرد تا از کابل دیدار کند.

رئیس جمهور غنی پس از ملاقات با ناصر جنجوعه، مشاور امنیت ملی پاکستان، که به کابل سفر کرده است، در یک پیام تویتر نوشته است که به صورت رسمی از صدراعظم پاکستان دعوت کرده تا برای "آغاز دیالوگ همه جانبه" میان افغانستان و پاکستان، به کابل سفر کند.

ارگ با نشر اعلامیه ای گفته است که رئیس جمهور غنی در جریان ملاقات اش با مشاور امنیت ملی پاکستان، در مورد "پیشنهاد صلح افغانستان به طالبان و چگونگی آغاز مذاکرات همه جانبه با پاکستان" بحث کرد.

در اعلامیه ارگ آمده است که همکاری منطقه ای میان افغانستان و پاکستان در قسمت مبارزه بر ضد "اقتصاد جرمی، فعالیت های دهشت افگنی و راه های مبارزه با آن" نیز بحث صورت گرفت.

دفتر مشاور امنیت ملی پاکستان روز جمعه با نشرخبرنامه‌ای، گفته است که آقای جنجوعه به دعوت محمدحنیف اتمر، همتای افغانش به کابل سفر کرده است

آقای جنجوعه در حالی به کابل سفر کرده است که طالبان مسلح تا اکنون به پیشنهاد صلح حکومت افغانستان پاسخ نداده اند.

رئیس جمهورغنی به تاریخ ۲۸ ماه گذشته میلادی یک بسته پیشنهادی صلح را به گروه طالبان داد.

در این پیشنهاد حکومت افغانستان، موارد چون شناخت طالبان به عنوان یک گروه سیاسی، باز شدن دفتر آنان در کابل، آزاد سازی بندیان طالبان و از بین بردن تحریم‌های بین المللی بر رهبران طالبان آمده است.

دعوت صدراعظم پاکستان به کابل در حالی از سوی رئیس جمهور افغانستان صورت گرفت که در سه سال گذشته روابط میان کابل و اسلام آباد در حال بدتر شدن بوده است

حکومت افغانستان نظامیان و استخبارات پاکستان را متهم بر حمایت مخفیانۀ از گروه طالبان می کند، اتهام که از سوی پاکستان رد شده است.

XS
SM
MD
LG