لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: افغانستان در عملیات ضد داعش 'پیشرفت واقعی' کرده است


وزارت خارجۀ ایالات متحده امریکا می‌گوید که عملیات‌ نظامی بر ضد شاخۀ خراسان داعش در افغانستان، سبب شده است که شماری زیاد جنگجویان این گروه با خانواده‌های شان به نیروهای امنیتی افغان تسلیم شوند.

معاونیت آسیای جنوبی و مرکزی وزارت خارجۀ ایالات متحده در صفحۀ تویترش، عملیات‌ بر ضد داعش را "پیشرفت واقعی" پنداشته اما افزوده است که "باید هوشیار باشیم".

مقام‌های امریکایی گفته اند که در چند هفتۀ گذشته عملیات‌ ضد داعش در افغانستان به ویژه ننگرهار پیشرفت قابل ملاحظه داشته و ایالات متحده برای شکست کامل شاخۀ خراسان داعش در افغانستان، با حکومت این کشور به همکاری متعهد است.

پس از آنکه حکومت افغانستان هفتۀ گذشته شکست کامل داعش را در ننگرهار اعلام کرد، روز گذشته ۲۷ نومبر (۶ قوس) اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع، مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله و جنرال اسکات میلر فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان، به ولسوالی اچین ننگرهار رفته اند.

وزارت دفاع افغانستان در اعلامیه‌ای، هدف این سفر این مقامات نظامی افغان و امریکایی، ارزیابی وضعیت امنیتی ولسوالی اچین گفته است.

همچنان این وزارت گفته است که در نتیجۀ عملیات نظامیان افغان در ولسوالی اچین ننگرهار، تلفات سنگین به گروه‌ داعش وارد شده و فشارهای نظامی سبب شده است که نزدیک به ۱۰۰۰ جنگجوی داعش با اعضای خانواده‌های شان به نیروهای اردوی افغانستان تسلیم شوند.

حکومت افغانستان از شکست کامل داعش در شرق این کشور خبر داده؛ اما باشندگان محل می‌گویند که در برخی مناطق کوهستانی هنوز هم جنگجویان داعش حضور دارند.

XS
SM
MD
LG