لینک های دسترسی

Breaking News

هند پلان تمدید قیود گشت و گذار را ندارد


مقام‌های هندی گفته اند که پلانی برای تمدید قیود گشت و گذار در آن کشور ندارند.

وضع قیود گشت و گذار در دومین کشور پرنفوس جهان برای جلوگیری از گسترش کروناویروس، در چند روز اخیر مشکلات زیادی را به باور آورده است.

پولیس در غرب هند روز دوشنبه ۳۰ مارچ (۱۱ حمل) برای پراگنده کردن جمعیت کارگرانی که بر علیه قیود گشت و گذار تظاهر کرده و بر پولیس سنگ پرتاب می کردند، از گاز آشک آور کار گرفت.

نرندرا مودی، صدر اعظم هند به ۱.۳ میلیارد جمعیت این کشور دستور داد تا برای جلوگیری از گسترش کروناویروس تا ۱۵ ماه اپریل در خانه هایشان بمانند و اضافه کرد که انزوای خودی یگانه امیدواری جهت توقف این همه‌گیری است.

این اقدام مودی باعث یک بحران بشری در هند شده است. صدها هزار شهروند فقیر و روزمزد که منحیث کارگر در شهرهای بزرگ مانند دهلی یا ممبای کار می کردند، به دنبال از دست دادن کارهای شان، پای پیاده روانۀ روستا هایشان شدند.

روز یکشنبه در حدود ۵۰۰ کارگر در شهرغربی سورات که تقاضای اجازه‌ٔ رفتن به خانه هایشان را داشتند، با پولیس درگیر شدند.

ویدهی چودری، معاون کمیشنر پولیس گفت: ”پولیس زیاد کوشش کرد تا آنها را قناعت بدهد که رفتن آنها به خانه هایشان امکان پذیر نیست زیرا سرویس و ریل وجود ندارد … باوجود آنهم کارگران قبول نکردند و شروع به پرتاب سنگ به سوی پولیس کردند“.

روز یکشنبه نیز صدها مهاجر در شهر پایپد ایالت جنوبی کرالا دست به تظاهرات زده و از دولت خواستند تا برای آن‌ها زمینهٔ برگشت به خانه هایشانرا فراهم کند.

در شهرها نیز خشم و نگرانی مردم از قیود بر گشت و گذار و نداشتن غذا و آب آشامیدنی روبه افزایش است.

آمار تایید شدهٔ مبتلایان کروناویروس تا روز دو شنبه ۳۰ مارچ (۱۱حمل) در هند به ۱۰۷۱ نفر و تلفات ناشی از آن به ۲۹ نفر رسیده است.

یک مقام صحی هند گفته است که نقل مکان کتله‌های بزرگ مردم باعث انتقال کروناویروس به ساحات روستایی شده می‌تواند وضعیت موجود را چالش برانگیزتر خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG