لینک های دسترسی

Breaking News

معترضان در واکنش به 'گرفتاری خراسانی' جاده پنجشیر را بستند


ده‌ها تن از هواداران عبدالحمید خراسانی صبح روز شنبه ۲۹ جون (۸ سرطان) در ولسوالی عناوه ولایت پنجشیر مظاهره کرده و با بستن جاده عمومی این ولایت، خواهان رهایی وی شده اند.

عبدالحمید خراسانی، هفته گذشته توسط قطعات خاص پولیس در کابل بازداشت شد و وزارت داخله اعلام کرد که او متهم به قتل، دزدی، باج‌گیری، چپاول‌گری و رهزنی است.

معترضان، بازداشت آقای خراسانی را "مغرضانه" دانسته و ادعا دارند که او "بی‌گناه" است.

متین، یکی از مظاهره کنندگان گفت: "خراسانی بی‌گناه است، پس از گرفتاری بالای وی ظلم شده و پولیس وی را لت و کوب کرده است".

این معترضان هشدار داده اند تا زمانیکه آقای خراسانی آزاد نشود آنان به تظاهرات شان ادامه می‌دهند.

پرویز، از دیگر معترضان گفت: "تا رهایی حمید خراسانی به تظاهرات خود ادامه می‌دهیم و تا آن زمان جاده (پنجشیر) به روی ترافیک مسدود خواهد بود".

بستن جاده پنجشیر مشکلاتی را برای باشندگان این ولایت که از این مسیر رفت و آمد می‌کنند به بار آورده و به گفته شاهدان عینی ده‌ها نفر از صبح امروز انتظار باز شدن راه را می‌کشند.

محمد آصف قاسمی، یکی از باشندگان این ولایت در واکنش بستن جاده گفت: "اگر واقعا مبارز و خواستار عدالت هستید، بروید در کابل صدای اعتراض خود را به گوش مسوولین حکومت برسانید نه در پنجشیر، مردم عام چه گناهی دارند که جاده عمومی را به روی شان بستید؟"

در همین حال، محمد اسحاق تمکین، فرمانده پولیس ولایت پنجشیر گفت که برخی از نزدیکان حمید خراسانی پس از چندین ساعت بستن جاده عمومی این ولایت، این راه را دوباره باز کرده اند.

XS
SM
MD
LG